Announcement

Collapse
No announcement yet.

Šventosios uostas

Collapse
X
 
  • Filtras
  • Laikas
  • Rodyti
Ištrinti viską
Naujas pranešimas

  • Šventosios uostas

    4 straipsnis. Uosto paskirtis


    1. Uosto paskirtis:

    1) aptarnauti pramoginius, mažuosius ir sportinius laivus;



    2) aptarnauti žvejybos laivus;



    3) aptarnauti nedidelius jūrų kruizinius ir ro-ro keleivinius laivus;



    4) aptarnauti Lietuvos Respublikos valstybės sienos apsaugos tarnybos laivus, specializuotus gelbėjimo, išsiliejusios naftos surinkimo, priešgaisrinės ir jūros aplinkos apsaugos, laivybos ir žvejybos kontrolės, kitų valstybės institucijų laivus;



    5) aptarnauti Būtingės naftos terminalo pagalbinį laivyną ir avarijų likvidavimo priemones;



    6) atlikti pirminį žuvų apdorojimą, plėtoti prekybą.






    2. Uosto naudotojai ir uosto žemės naudotojai uosto teritorijoje gali vykdyti tik tokią veiklą, kuri atitinka uosto paskirtį, ir jeigu šie asmenys yra sudarę su Šventosios uosto direkcija sutartį dėl veiklos uoste arba (ir) sutartį dėl uosto žemės nuomos.
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AD/TAIS.287851


  • #2
    Janmarienburgui – 340


    1679 metais Abiejų Tautų Respublikos valdovas
    Jonas Sobieskis anglų pirkliams suteikė privilegiją
    dabartinės Šventosios vietoje statyti uostą
    ir įkurti miestą.

    Šventosios gyvenvietė tapo Europos istorijos dalimi.
    Šventosios upe ėjo Livonijos ir LDK, vėliau Kuršo
    ir Abiejų Tautų Respublikos ir Rusijos imperijos siena.

    Čia, nedideliame pajūrio ruože nuo Būtingės iki
    Nemirsetos susikirto ir įvairios kultūros:
    vikingų, žemaičių, žydų, vokiečių, anglų.
    http://suportnet.lt/category/sventosios-uostas/

    Komentuoti


    • #3
      ŠVENTOJI - ATEITIES UOSTAS


      Nepriklausomoje Lietuvoje buvo keli projektai, kuriais buvo siekiama per pajūrį iškirsti langą į pasaulį, pirmąkart valstybės politika buvo orientuota vakarų, o ne rytų kryptimi. Tai Žemaičių plentas, geležinkelio atkarpa Šiauliai – Klaipėda, Žiemos uosto Klaipėdoje rekonstrukcija. Šventosios uostas – vienintelis iš Nepriklausomos Lietuvos projektų, kuris nėra baigtas iki šiol. Šventosios uosto svarba regiono plėtrai yra akivaizdi, tačiau šiandien nacionalinės svarbos objektu, deja, uostas nebuvo pripažintas.
      2018 m. liepos 1-ąją Palangos miesto ir Šventosios uosto istorijoje atvertas naujas lapas – uosto puoselėtoju tapo Palangos miestas. Prasidėjo naujų vilčių laikas.
      Šios parodos tikslas – uosto planais ir asociatyviomis iliustracijomis parodyti, kaip įvairiais Lietuvos istorijos periodais projektuose buvo ir tebėra vaizduojamas Šventosios uostas. Paroda trejus metus keliavo po Lietuvą aplankydama didesnius ir mažesnius miestelius. Pagal lankytojų atsiliepimus – mes žinome, kad mūsų ateities uostas turi daug draugų.
      http://www.heiligena.lt

      Komentuoti


      • #4
        Turistus į Šventąją kvies nautofonas

        https://ve.lt/naujienos/lietuva/vaka...ofonas-1671281

        Komentuoti


        • #5
          Šventosios uostas pieš metus





          Komentuoti


          • #6
            Nautofonas





            Komentuoti


            • #7
              Vartai











              Komentuoti


              • #8






                Komentuoti


                • #9
                  Rytinis baseinas. SSRS torpedinių laivų krantinė?









                  Šviesūs poliai iš naujausių laikų, pontoninėms prieplaukoms tvirtinti skirti







                  Komentuoti


                  • #10
                    Senesnių straipsnių nuorodos:

                    Šventosios uostas atsipirktų po 30 metų
                    https://ve.lt/naujienos/jura/sventos...ktu-po-30-metu

                    Šventosios uostui reikia rasti 211 milijonų
                    https://ve.lt/naujienos/jura/sventos...i-211-milijonu

                    Šventosios uostas atgims vasarą
                    https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=39897953

                    Šventojoje atkuriamas uostas
                    https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=44195535

                    Po poros savaičių į Šventąją įplauks pirmosios jachtos
                    ...
                    Šiai vasarai Šventosios uosto teritorijoje prie rytinės krantinės įrengiami pora konteinerinių namelių, kurių viename įsikurs Uosto direkcijos darbuotojai, užtikrinsiantys nepertraukiamą ryšį su kontroliuojančiomis institucijomis, kitame - kontroliuojančių institucijų (muitinės, pasienio kontrolės, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Visuomenės sveikatos centro) atstovai, kad atvykus trečiųjų šalių pramoginiams laivams būtų galima atlikti reikalingas tikrinimo procedūras.

                    Šventosios uoste birželio 11 d. bus įrengtos 72 plaukiojančios prieplaukos, iš jų 30 vietų prie rytinės krantinės – laivams iki 10 m ilgio, prie vakarinės – 42 vietos laivams iki 12 m ilgio.

                    http://www.vakarinepalanga.lt/lt/lai...s_tema/?id=885

                    Vėl atgijęs Šventosios uostas tikisi turistų

                    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=46375971

                    Jūros vartus atveriančioje Šventojoje vėl ūkaus laivai

                    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=46443881

                    Šventosios uostui pagaliau įkvėpta gyvybės

                    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktual...-155411?copied

                    Žvejams Šventosios uostas pasirodė per brangus

                    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=46535525

                    Šventosios uoste žvejų valtis užkliudė sprogmenis

                    Gilino sprogdindami minas

                    D. Varkaliui seni žvejai pasakojo, jog 1945 metais rusų kariniai kateriai, įplaukę į Šventąją, pasisukus šiaurės vakarų vėjui nebegalėjo išplaukti, nes įplauka buvo užnešta smėliu. Tam, kad jie galėtų išplaukti, ant sėlių buvo kraunamos prieštankinės minos ir sprogdinamos.

                    Tas faktas pasitvirtino, nes apie 1960 metus gilinant Šventosios uostą buvo rasta likusių minų. "Buvau išvažiavęs į Klaipėdą parvežti maisto produktų. Grįžtu, žiūriu, ant žemsiurbės borto kabo kažkokie "dangčiai", berods, šeši. Vyrai pasakojo, kad minos užkimšo smėliui praėjimą, tad jie su kartimis jas išgraibę. Iškvietėm kariškius. Darbai buvo kurį laiką sustabdyti, bet tos minos, taip ilgai išbuvusios jūros vandenyje, kad vietomis jau prarūdijusios, nė viena nesprogo. Vadinasi, žvejai sakė tiesą - niekas kitas į farvaterį tiek tų minų prikratyti negalėjo", - sakė D. Varkalis.
                    https://www.alfa.lt/straipsnis/11822...1-07-06_20-18/




                    Komentuoti


                    • #11
                      Šventoji matuojasi solidaus jūrinio objekto rūbą
                      http://www.vakarinepalanga.lt/lt/lai..._tema/?id=1688
                      per 500 mažųjų pramoginių, žvejybinių ir pagalbinių laivų priimsiantis uostas laukia pritarimo plano koncepcijai.

                      Ketvirtadienį vyksiančiame Palangos miesto savivaldybės tarybos posėdyje kurorto politikai turės apsispręsti, ar pritarti Šventosios jūrų uosto detaliojo plano koncepcijai. Joje pateikiami sprendiniai, numatantys jau seniai ne tik pajūryje, bet ir visoje Lietuvoje laukiamo objekto – Šventosios jūrų uosto – atstatymą ir miesto infrastruktūros plėtrą, susijusią su juo.

                      Tęs uosto plėtrą

                      Politikų teismui teikiamoje detaliojo plano koncepcijoje „Sweco Lietuva“ architektai numato uosto plėtrai reikalingo žemės sklypo ribų ir ploto keitimą, sklypų formavimą, teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimo reikalavimų – pagrindinės tikslinės žemės naudojimo paskirties, būdų, pobūdžių, statinių aukščio, užstatymo tankio ir intensyvumo nustatymą, žemės juostų suformavimą komunikaciniams koridoriams ir susisiekimo komunikacijoms įrengti.

                      Šiuo metu yra įgyvendintas pirmasis Šventosios uosto atstatymo etapas, kuriuo buvo siekiama pradėti Šventosios uosto dalinį naudojimą komercinei (žvejybos) ir rekreacinei (jachtų, kitų pramoginių laivų) veiklai jau šią vasarą.

                      Po šio etapo įgyvendinimo uosto gyliai, atlikus valymo darbus, siekia nuo 2 iki 3 m, įrengtos 72 vietos mažiesiems ir pramoginiams laivams iki 12 m ilgio švartuoti mobiliose krantinėse, kuriose uosto naudotojams yra sudaryta galimybė prisijungti prie elektros bei vandentiekio tinklų, naudotis laivams nuleisti ir iškelti skirtu slipu, taip pat sanitariniais mazgais, dušais, palikti buitines atliekas bei tepaluotus skudurus.

                      Uoste – per 500 laivų

                      Šventosios jūrų uoste numatoma aptarnauti mažuosius pramoginius, žvejybinius ir pagalbinius laivus.

                      Projektuojamame uoste bangolaužiais apsaugotas vandens paviršius yra apie 171 000 kv. m. Vidinėje bangolaužių pusėje numatomas 7 metrų gylį siekiantis švartavimosi dokas pagalbiniams laivams bei įrengiama degalinė.

                      Išorinio uosto gylis siekia 7 metrus, jame numatomas 160 m skersmens apsisukimo baseinas laivams, prie pietinio molo numatoma švartuoti pagalbinius įvairių institucijų laivus (Valstybinės sienos apsaugos tarnybos patrulinius katerius, AB „Orlen Lietuva“ - Būtingės naftos terminalo aptarnaujantį katerį ir pan.), yra degalinė, 146 švartavimosi vietos pramoginiams iki 6-15 m ilgio laivams bei 15 vietų žvejų prieplauka laivams iki 12 m. Taip pat numatoma potenciali vieta perspektyviniam mažųjų keltų terminalui statyti ant pietinio molo.

                      Vidinio uosto gylis svyruoja nuo 4 iki 3 metrų. Jame planuojamos 339 švartavimosi vietos 6-9 metrų ilgio pramoginiams laivams, yra du slipai laivams nuleisti į vandenį, plėtojama infrastruktūra, reikalinga, uostui funkcionuoti ir atvykstantiems bei nuolat uoste švartuojamiems laivams aptarnauti.

                      Uosto teritorijoje numatomos apie 4000 kv. m bendrojo ploto laivų saugojimo aikštelės. Ne sezono metu numatoma galimybė panaudoti dar apie 4000 kv. m automobilių stovėjimo aikštelių ploto laivams saugoti sausumoje.

                      Planuojami takai bei privažiavimai

                      Siekiant atstatomam Šventosios uostui suteikti ne tik su uosto funkcijomis susijusio infrastruktūrinio objekto pobūdį, palei visą jo teritoriją planuojamas rekreacinis pėsčiųjų takas. Jame numatoma įrengti rekreacinį pobūdį pabrėžiančius mažosios architektūros elementus – suoliukus, lauko apšvietimą, gėlynus. Takas prasidės ties pėsčiųjų tiltu per Šventąją ir plačia promenada tęsis per visą uosto teritoriją rekonstruojamomis ir platinamomis esamomis bei naujai formuojamomis krantinėmis šalia vandens iki pietinio molo pabaigos. Pietinėje teritorijos dalyje planuojamas takas jungiamas su Prieplaukos gatve, kuri dabartiniu metu yra pagrindinė pėsčiųjų arterija, jungianti centrinę Šventosios dalį su paplūdimiais.

                      Į uosto teritoriją sausumos transportu patenkama iš Prieplaukos gatvės. Privažiavimas prie visų uosto funkcinių zonų numatomas pietvakariniu sklypo pakraščiu. Planuojamoje teritorijoje numatoma 450 automobilių stovėjimo vietų. Jos dėstomos trimis segmentais: 260 vietų stovėjimo aikštelė numatoma uosto prieigose šalia Prieplaukos gatvės, 50 automobilių aikštelė planuojama šalia komercinės ir administracinės paskirties pastatų vakarinėje vidinio uosto dalyje ir 140 automobilių išdėstoma abipus privažiavimo prie laivų statyklos ir remonto teritorijų.

                      Pritarti su išlygomis

                      Palangos savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Svajūnas Bradūnas sako, jog siūlomai koncepcijai reikia pritarti. Reikia, nes jau seniai laukiama ne tik plano, bet ir paties uosto. Tačiau vyriausiasis Palangos architektas mato keletą abejonių keliančių dalykų. Pirmiausia koncepcijoje nepagalvota, o kaip reikės tą objektą statyti – kokiu būdu bus atvežamos visos reikalingos statybai medžiagos. Uosto atstovų aiškinimai, kad gal dalį jų bus galima atplukdyti jūra, S.Bradūno netenkina, jo nuomone, reikės tiesti dar vieną gatvę, tiksliau, Pušyno gatvės tęsinį.

                      „Taip pat mes ketiname į detaliojo plano koncepciją įtraukti punktą, kuriuo pasiliksime teisę sutvarkyti kai kurias abejonių keliančių sklypų ribas. Tai susiję ne tik su valstybinės žemės, bet ir su privačių sklypų ribomis, kuriuose stovi po vieną kitą poilsinį namelį, pavyzdžiui, prie Kopų gatvės. Mūsų skyrius ketina parengti brėžinius, ir, kai ant jų bus visų suinteresuotųjų - tiek savininkų, tiek kitų derinančių institucijų - parašai, integruoti šiuos sklypus į bendrą Šventosios uosto detalųjį planą. Tokiu būdu mes sieksime, kad būtų išvengta nesusipratimų, ir kad koks namelį turintis privatininkas nestabdytų viso uosto plėtros“, - aiškino S.Bradūnas.

                      Reikėjo jau vakar

                      „Mano įsitikinimu, Šventosios jūrų uosto detaliojo plano koncepcijai reikėjo pritarti jau vakar, - „Vakarinei Palangai“ sakė Palangos meras Šarūnas Vaitkus. - Kuo daugiau turėsime su susisiekimu susijusių infrastruktūros objektų, tuo mums bus geriau, o šiuo atveju matau pliusų ir Šventajai, ir Palangai“.

                      Kurorto vadovas pridūrė, jog seniai lauktam uosto detaliajam planui bei jo koncepcijai patvirtinti kliūčių nebėra: buvę teisminiai ginčai dėl numatomų plano sprendinių išspręsti uosto naudai.

                      Šventosios seniūnas Eugenijus Čilinskas taip pat sako, jog uosto miestelis laukia jau seniai: „Kalbam kalbam, o rimtų darbų vis dar nėra. Kuo greičiau patvirtins planą, tuo greičiau pajudės ir statybos“.

                      Pasak seniūno, uostas reikalingas ne tik Šventajai, bet ir Palangai – nes juk ir joje nėra kur švartuoti jachtų ar pramoginių laivų. O šis jūrinis turizmas Baltijoje yra populiarus. Be to, susikurs ir naujos darbo vietos.

                      „Tiesa, yra ir skeptikų. Pavyzdžiui, vietos žvejai pamurma, kad jiems reikės mokėti už naudojimąsi uosto infrastruktūra. Bet, turint omeny, kad statybos pradžia planuojama 2014-aisiais, o statomas uostas bus apie penketą metų, iki to laiko skeptiškai nusiteikusiųjų gali ir sumažėti“, - išreiškė viltį E.Čilinskas.

                      Kainuos per 180 milijonų litų

                      Šventosios valstybinio jūrų uosto direktorė Airida Čėsnienė „Vakarinei Palangai“ sakė, jog visi detaliojo plano rengimo darbai vyksta beveik pagal grafiką - tikėtasi, jog koncepcija bus teikiama rugsėjį, tad vėluojama nedaug. Ji taip pat priminė, kad tiek koncepcija, tiek lygiagrečiai atliekama poveikio aplinkai vertinimo ataskaita yra sudėtinės detaliojo plano, kurio parengimas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai (KVJUD) kainuosiantis apie 107 tūkst. Lt, dalys, kurias abi kartu viliamasi turėti kitąmet.

                      „Šventojoje ir dabar vyksta darbai, - sakė A.Čėsnienė. - Pasirašoma sutartis dėl laikinų grunto kaupimo vietų, ir dar šiemet pradėsime valymo darbus, kurie tęsis ir kitąmet“.

                      Pasiteiravus, kiek iš viso lėšų bus investuota į Šventosios jūrų uostą, direktorė sakė, jog, preliminariais skaičiavimais, visos statybos – kartu su „didžiosiomis“ - kainuosiančios apie 53 mln. eurų (182 mln. litų). Tikimasi, kad projekto įgyvendinimą finansuos ES, kuri paprastai dengia 85 proc. reikalingų panašiems objektams lėšų, KVJUD prisidės 15 proc.

                      Uostui - daugiau nei 30 hektarų žemės ir jūros

                      • Planuojama teritorija yra šiaurinėje Palangos miesto dalyje, Šventosios seniūnijoje, ant Šventosios upės žiočių prie Baltijos jūros. Bendras planuojamos teritorijos plotas – 31,2160 ha.

                      • Didžioji dalis planuojamos teritorijos apima žemės sklypą, kurio plotas 15,3365 ha, jį patikėjimo teise valdo VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Dalis nagrinėjamos teritorijos pietinėje dalyje yra laisva valstybinio fondo žemė, sklypai šioje dalyje nėra suformuoti. Vakaruose planuojama teritorija apima dalį Baltijos jūros akvatorijos ties Šventosios upės žiotimis, reikalingos išoriniam uostui ir molui statyti.

                      • Šiaurinė pusė ribojasi su pajūrio juostos dalimi (kopomis, paplūdimiu, Baltijos jūra) ir teritorija, kurioje stovi UAB „Energetikas“ pastatai (šioje teritorijoje žemės sklypai nėra suformuoti). Šiaurinė pusė ribojasi su pėsčiųjų tiltu per Šventosios upę iš Kopų gatvės.

                      • Rytuose nagrinėjama teritorija prieina prie Kopų ir Jūros gatvių. Pietinė planuojamos teritorijos dalis ribojasi su Prieplaukos gatve ir už jos esančia želdynų teritorija.

                      • Teritorijos viduryje, pusiasalyje, yra įsiterpęs 1,8794 ha ploto užstatytas sklypas. Planuojamos teritorijos šiaurinėje dalyje prie Kopų gatvės yra 30 medinių vieno aukšto sezoninio naudojimo pastatų (vasarnamių), kurių bendras užstatymo plotas – apie 1000 kv. m.

                      • Rytinėje planuojamos teritorijos dalyje (Šventosios upės pakrantėje) yra išlikusios XX a. antroje pusėje pastatytos betoninės krantinės, jūrinėje teritorijoje – senojo uosto molų su mediniais poliais liekanos.

                      Komentuoti


                      • #12
                        Šventosios uosto vartai

                        Komentuoti


                        • #13
                          Didelio gylio Šventosios uosto teks palaukti

                          Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=52188277

                          Po Velykų prasidės Šventosios uosto valymas

                          Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=57843616


                          Patvirtinus jūrų uosto detalųjį planą- viltys dėl Šventosios atgimimo

                          https://www.palangostiltas.lt/patvir...,7,2,3290.html


                          Prie Šventosios uosto vartų ant seklumos įstrigo vokiečių jachta

                          Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/news/daily/crim...#ixzz2Tvd9lubS

                          Architektas: Šventosios uostas turi būti integruotas į miestelį

                          Skaityti daugiau: https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...#ixzz2akHl96R6

                          Vyriausybė pritarė Šventosios uosto teritorijos plėtrai

                          Skaityti daugiau: https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...0#.Us3Jy6hJBok

                          Rimantas Sinkevičius siūlo Šventosios uostą atstatyti koncesijos būdu

                          Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktual...T8PRpqF?copied


                          Komentuoti


                          • #14
                            Šventosios uostas liks tik svajonėse?



                            Skaityti daugiau: https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...ajonese-720073

                            Komentuoti


                            • #15
                              Šventosios uostas: projektas yra, pinigų nėra
                              https://ve.lt/naujienos/lietuva/vaka...u-nera-1433442

                              Šventosios uostelio ateitis – su nežinomaisiais

                              Skaityti daugiau: https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...aisiais-736555

                              R. Sinkevičius: Šventosios uosto plėtros klausimas Vyriausybėje

                              Skaityti daugiau: https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...usybeje-738007


                              Sieks atgaivinti Šventosios uostą
                              https://ve.lt/naujienos/lietuva/vaka...-uosta-1513183

                              Šventosios uoste išdygo naujas gyvenamųjų namų kvartalas

                              Skaityti daugiau: https://klaipeda.diena.lt/naujienos/...artalas-799409

                              Šventosios uostui ieškoma pinigų

                              Skaityti daugiau: https://www.diena.lt/naujienos/lietu...-pinigu-819944

                              Šventojoje vėl planuojamas uostas be molų

                              Skaityti daugiau: https://www.diena.lt/naujienos/klaip...be-molu-849672


                              Komentuoti

                              Vykdoma...
                              X