Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lietuvos karinės oro pajėgos (KOP)

Collapse
X
 
  • Filtras
  • Laikas
  • Rodyti
Ištrinti viską
Naujas pranešimas

  • #76
    Šiek tiek KOP istorijos.

    2009 m Panevėžys




    Kyviškės




    http://www.skybird-ev.de/tour/Lithuania/fe19---d.html



    Komentuoti


    • #77
      Del Lietuvos KOP MI-8. Galiu pasakyti, kad musu MI-8 neturi jokios sarvuotes. Sraigtasparniai yra Mi-8T modifikacijos ir tik vienas Mi-8MTV-1 (galingesni varikliai). Daugumas modernizuoti, bet tik avionika (meteo radaras, atsakikliai, radijo stotys , FLIR, avariniai svyturiai). Kiek zinau, galimybe pasikabinti raketas ir prisitvirtinti automatus turi tik Mi-8MTV-1. Visi kiti neturi net raketu valdymo bloku, nes jie buvo skirti civilinem reikmem aeroflotui (visi kontrobandiniai, kur vilniuj stovejo). Ir is ju pasaudyti raketomis tiesiog net teoriskai neimanoma. Iskyrus atsidarius langeli ir saudant is automato. Vienas Mi-8T perdarytas i VIP salona. Kruva pinigu ikista ir nieks pagal paskirti juo neskraido. Pagrinde jie yra SAR ir krovininiai sraigtai. Kad butu SOP sraigtas, reikia bent minimaliu sarvu ir pridengimo kulkosvaidziu, kad atsisaudytu i tuos, kurie saudo i tave.

      Komentuoti


      • Cro-Magnon
        Cro-Magnon pakomentavo
        Tvarkyti komentarus
        Mi-8 MTV neturi net minimalių šarvų?

      • vaidotas
        vaidotas pakomentavo
        Tvarkyti komentarus
        Lietuvos Mi-8MTV neturi. ( nes Mi-8MTV nera kokia tai karine versija ir sarvai standartiskai nera numatyti. Tiesiog Mi-8T evolucionavo i Mi-8MT, paskui i Mi-8MTV). Sarvai uzsideda pagal uzsakyma. O turetu bent i pilotu kabina sarvus istatyti. Nes lakunus nuo kulkos apsaugo tik 1 mm. storio aliuminio danga arba organinis stiklas. Sarvus gamina rusai, cekai, izraelis, lenkai. Galima ir kroviniu kabina sarvuoti. Bet Lietuvos KOP sraigtu pagrindine misija yra gelbeti zvejus nuo ledo , kurie, kaip zinia, nesaudo.

    • #78

      https://www.facebook.com/KASP.LT/pho...type=3&theater

      Komentuoti


      • #79
        Šiandien du KOP L-39 prie rytinio Klaipėdos pakraščio pasirodė ir apsisuko link Kauno.

        Komentuoti


        • #80
          nelabai suprantu kokia nauda is L-39? Treniruotis kariams ant zemes ar Dispeceriams prie radaru? Tikru naikintuvu turbut niekada neturesim. Tai ir pilotu tokiu nereikes. Koviniu atzvilgiu is ju jokios naudos. Ir dar tris L-39 is latviu firmeles issinuomavom. Gal kas zino kokia kariuomenes strategija del naikintuvu??

          Komentuoti


          • #81
            Treniruotis kariams ant žemės, KJP laivams, oro erdvės stebėtojams jie tikrai reikalingi. Dėl naikintuvų neturėjimo suabejočiau...stiprios karinės aviacijos su didele smogiamąja jėga turbūt tikrai ilgai neturėsim, o turėti reikiamą kiekį atlikti tas funkcijas, kurias dabar atlieka sąjungininkų KOP, manau būsim pajėgūs. Tiksliau ir dabar esam pajėgūs, tik prioritetai kiti ir yra svarbesnių pirkimų. Turi bent minimalų kiekį reaktyvinių naikintuvų beveik visos Europos šalys.

            L-39 mūsų KOP nuo pat pradžių, turbūt nuo pat pradžių tikėtasi ir kovinių lėktuvų anksčiau ar vėliau, ta viltis aviatorių tarpe niekada, manau neužgeso. Be to tų laikų dalis personalo tarnybos SSRS laiku skraidė ir su L-39 ir su rimtesniais egzemplioriais, tai bent minimaliai to norėjo ir Lietuvos KOP, vėlgi su viltimi į kovinius. Mano tokios mintys, žvelgiant iš šalies.

            Komentuoti


            • #82
              Tai as sutinku, kad treniruotems gerai. Bet siemet isnuomuoti dar trys l-39 is latviu. Tai jau turim 4 vienetus. Su tokiu kiekiu tai paprastoms treniruotems daugoka. Gal ruosia daugiau pilotu naikintuvu? Pilotams aisku reikia ismokti skristi rikiuoteje, taktika ir t.t. Bet jeigu tikru naikintuvu ilgai dar nebus (na kokius minimum 8 metus) tai kam svaistyti pinigus dalykui, kuriu nereikes? Uztat ir turi buti planavimas kariuomenes 10 metu i prieki. 2018 metais vel turi buti NATO pasitarimas ar pratesti oro policijos misija Baltijos salyse. Turbut vel prates ir nebus savu naikintuvu. Dar del naikintuvu. Cekai labai reklamavo savo L-159, Lietuva lygtai suinterersuota buvo. Bet kas tas L-159 palyginus su Mig-29 ar Su-27/30/35? Beveik tas pats kas L-39, tik valdoma ginkluote turi. Teoriskai su oras-oras raketa L-159 gali numusti orlaivius, bet Migo ar Su radaras anksciau pastebes L-159 ir viskas bus.

              Komentuoti


              • #83
                Originally posted by vaidotas Peržiūrėti pranešimą
                Tai as sutinku, kad treniruotems gerai. Bet siemet isnuomuoti dar trys l-39 is latviu. Tai jau turim 4 vienetus. Su tokiu kiekiu tai paprastoms treniruotems daugoka. Gal ruosia daugiau pilotu naikintuvu? Pilotams aisku reikia ismokti skristi rikiuoteje, taktika ir t.t. Bet jeigu tikru naikintuvu ilgai dar nebus (na kokius minimum 8 metus) tai kam svaistyti pinigus dalykui, kuriu nereikes? Uztat ir turi buti planavimas kariuomenes 10 metu i prieki. 2018 metais vel turi buti NATO pasitarimas ar pratesti oro policijos misija Baltijos salyse. Turbut vel prates ir nebus savu naikintuvu. Dar del naikintuvu. Cekai labai reklamavo savo L-159, Lietuva lygtai suinterersuota buvo. Bet kas tas L-159 palyginus su Mig-29 ar Su-27/30/35? Beveik tas pats kas L-39, tik valdoma ginkluote turi. Teoriskai su oras-oras raketa L-159 gali numusti orlaivius, bet Migo ar Su radaras anksciau pastebes L-159 ir viskas bus.
                Karinės oro pajėgos - ne tik naikintuvai ir pilotai. Tai didelė infrastruktūra, aptarnaujantis personalas, įvairi technika - ir naikintuvai tik nedidelė jos dalis. Pajėgumai neatsiranda per naktį, jie kuriami metus ar net dešimtmečius.
                Su NATO policijos misija yra niuansų. Pirma - formaliai todėl ši misija ir egzistuoja, kad mes neturim savo naikintuvų. Bus naikintuvai - sunkiau bus pagrįsti misijos reikalingumą, švelniai kalbant. Todėl kol kas Lietuvai normalių naikintuvų turėti paprasčiausiai negalima. Kas dar? Rusijai iš principo nenaudinga konfrontuoti su kitomis NATO šalimis, jos užduotis priešinga - Baltijos šalis izoliuoti. Todėl NATO misija realiai atgraso nuo konflikto. Jei naikintuvai priklausytų Lietuvai - tai būtų papildomas motyvas provokacijoms - jei į demonstratyvius oro erdvės pažeidimus Lietuva nereaguos, tai parodys, kokia silpna Lietuva ir butaforinė NATO, jei dėl Lietuvos naikintuvo veiksmų (tarkim, kaip Turkijoj) kils konfliktas - šakės asiliukui. Kita vertus, reikia ruoštis ir tam variantui, kad kažkada ateity galėsim kliautis vien savo pajėgumais. Prispyrus reikalui, jų greit sukurti nebus įmanoma - todėl jie turi būti parengti iš anksto. 4 naikintuvai - mažiausias įmanomas kiekis. Ar jie iš principo ką reiškia? Taikos metu - taip. Oro erdvės ginti pakilęs naikintuvas - koks silpnas bebūtų - savaime atgrasantis faktorius. Jei oro erdvės pažeidėjas neturi specialaus įsakymo išprovokuoti konfliktą - jis visada pasuks atgal. Antžeminės oro gynybos sistemos čia niekuo negali padėti iš principo - taikos metu atakuoti pažeidėją paprasčiausia draudžiama, nes tai gali būti prilyginta karo paskelbimui. Gi karo atveju Lietuvai nebus visiškai jokio skirtumo - ar turės L-39, ar Gripen, ar 4 ar 24. Pakilimo takai ir angarai bus sunaikinti dar iki karo paskelbimo. Lietuvos karinių oro pajėgų, kaip ir kitų ginkluotųjų pajėgų rūšių tikslas - užtikrinti taiką, o ne laimėti karą.

                Komentuoti


                • #84
                  Na jei turėti 24 kovinius lėktuvus, tai reikia tada jau turėti visą įmanomą amunicijos arsenalą, kad pakėlus maksimalų kiekį lėktuvų (ar tikrai viskas lengvai bus iškart sunaikinta ant žemės?) ne tik nugalėti pirmuose oro mūšiuose, bet ir paversti metalo laužo krūva pradedant radarais ir baigiant laivais su oro gynybos pajėgumais Kaliningrado srityje, nes kitaip nepaskraidysi.

                  Komentuoti


                  • #85
                    Man irgi klausimais, kaip butu su pakilimo takais. Reikia juos gerai apsaugoti prieslektuvinem sistemom, kad atskrides lektuvas ar raketa nesunaikintu. Rusiski naikintuvai tai ir nuo gruntinio tako dar pakiltu, o vakarietiski tai kazin. Uztenka pasiziureti, kaip Izraelis per kara sunaikino aerodromus su kruva lektuvu Egipte per viena diena. Ir Lietuvai reiketu geriausiu naikintuvu (tokiu kaip F-35, Rafale, naujausi F-16), nes kitu atveju tiesiog nera prasmes tureti paprastesniu lektuvu (zinant kad Rusijoje, Baltarusijoje yra Mig-29/ Su-27 ir begale zeme-oras sistemu). Bet zinant kiek tai kainuoja, persasi isvada kad mes ju neturesim. Tada belieka sraigtasparniai su smogiamaja ginkluote. Lietuvos KOP vel kapitaliai remontuoja Mi-8. Turbut neplanuojama ilgai pirkti nauju daugiafunkciniu sraigtu. Gal SOP nupirks pora nauju sraigtu. Dabartiniai Mi8 pas mus, tai tas pats kas UNIMOGas. Krovinius gali nugabenti, bet koviniuose veiksmuose negali dalyvauti.

                    Komentuoti


                    • #86
                      Praktiškai visa Lietuvos teritorija dengiama Kaliningrado srityje ir Baltarusijoje dislokuotų priešlėktuvinių sistemų ir taktinių raketų, kas mūsų aviacijos naudojimą tiek prieš Kaliningrado sritį, tiek savoje teritorijoje daro nerealiu. Kartu pati Kaliningrado sritis dar mažesnė - 100x180 km ir visa prifarširuota karinės infrastruktūros, todėl pasilieku nuomonę, kad norint smogti atsakomąjį smūgį, reikia vystyti ne aviaciją, o artilerijos pajėgumus ir pasirūpinti taktinėmis raketomis.

                      Komentuoti


                      • #87
                        Originally posted by ulfberht Peržiūrėti pranešimą
                        Praktiškai visa Lietuvos teritorija dengiama Kaliningrado srityje ir Baltarusijoje dislokuotų priešlėktuvinių sistemų ir taktinių raketų, kas mūsų aviacijos naudojimą tiek prieš Kaliningrado sritį, tiek savoje teritorijoje daro nerealiu. Kartu pati Kaliningrado sritis dar mažesnė - 100x180 km ir visa prifarširuota karinės infrastruktūros, todėl pasilieku nuomonę, kad norint smogti atsakomąjį smūgį, reikia vystyti ne aviaciją, o artilerijos pajėgumus ir pasirūpinti taktinėmis raketomis.
                        būtent, mano nuomonė irgi tokia, pataikėte kaip pirštu į akį. Vietoj aviacijos geriau vystyti artilerijos pajėgumus, taktines raketas + zenitines ir antilaivines raketas. Vakar tą žinutę apie Ukrainos naują salvinę sistemą skaičiau ir pavydas pusbraliukams paėmė.

                        Komentuoti


                        • #88
                          Originally posted by Cro-Magnon Peržiūrėti pranešimą

                          būtent, mano nuomonė irgi tokia, pataikėte kaip pirštu į akį. Vietoj aviacijos geriau vystyti artilerijos pajėgumus, taktines raketas + zenitines ir antilaivines raketas. Vakar tą žinutę apie Ukrainos naują salvinę sistemą skaičiau ir pavydas pusbraliukams paėmė.
                          Ir kaip tada bus vystomi tankų pajėgumai LK, jei nedengs jų niekas iš viršaus?

                          Komentuoti


                          • Cro-Magnon
                            Cro-Magnon pakomentavo
                            Tvarkyti komentarus
                            man vietoj tankų artilerija naudingesnė atrodo. aišku geriau ir artilerija ir tankai. bet jei reiktų rinktis tai artilerija. o artileriją gal ir iš apačios pakaks iš bėdos uždengti.

                        • #89
                          Originally posted by ulfberht Peržiūrėti pranešimą
                          Praktiškai visa Lietuvos teritorija dengiama Kaliningrado srityje ir Baltarusijoje dislokuotų priešlėktuvinių sistemų ir taktinių raketų, kas mūsų aviacijos naudojimą tiek prieš Kaliningrado sritį, tiek savoje teritorijoje daro nerealiu. Kartu pati Kaliningrado sritis dar mažesnė - 100x180 km ir visa prifarširuota karinės infrastruktūros, todėl pasilieku nuomonę, kad norint smogti atsakomąjį smūgį, reikia vystyti ne aviaciją, o artilerijos pajėgumus ir pasirūpinti taktinėmis raketomis.
                          Dėl artilerijos ir taktinių raketų pajėgumų vystymo pritariu 120 proc., bet kadangi tema apie KOP, tai lengvai galima užbėgti į priekį. Bet prioritetas šiandienai aiškus, o dar tik pati pradžia esamų didelių įsigijimų.

                          Komentuoti


                          • #90
                            KAM Generalinė inspekcija pradeda tyrimą dėl galimai netinkamai sudarytų dviejų sraigtasparnių remonto paslaugų sutarčių

                            Lapkričio 22 d. laikinai einantis krašto apsaugos ministro pareigas Juozas Olekas pavedė Generalinei inspekcijai atlikti tarnybinį patikrinimą dėl galimai netinkamai sudarytų dviejų sraigtasparnių „Mi-8T“ kapitalinio remonto paslaugų pirkimo sutarčių. Kol vyksta patikrinimas, nuo pareigų yra laikinai nušalinamas sutartis pasirašęs Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų vadas pulkininkas Audronis Navickas.



                            Dvi sutartys dėl Lietuvos kariuomenės Karinėms oro pajėgoms priklausančių sraigtasparnių „Mi-8T“ kapitalinio remonto atlikimo su konkursą laimėjusia Lietuvos įmone „Helisota“ buvo pasirašytos šių metų spalio mėnesį. Sutartyse nurodyta, kad tiekėjas darbų vykdymui pasitelkia vieną Rusijos Federacijos įmonę. Paaiškėjus šioms aplinkybėms, sutartys su „Helisota“ yra sustabdytos ir pradėtas tarnybinis patikrinimas dėl sutarčių sudarymo aplinkybių.



                            Sprendimą remontuoti sraigtasparnius „Mi-8T“ š. m. vasarį priėmė Krašto apsaugos ministerijos Gynybos resursų taryba, tačiau su sąlyga, kad jų remontą atliks ne Rusijos Federacijos įmonės.



                            Lietuvos kariuomenės Karinės oro pajėgos sovietų gamybos sraigtasparnius „Mi-8T“ naudoja paieškos ir gelbėjimo darbų vykdymui, karių transportavimui ir kitoms funkcijoms. 2014 m. įsigijus tris naujus vakarietiškus AS365 „Dauphin“ sraigtasparnius, Karinės oro pajėgos jai pavestą paieškos ir gelbėjimo funkciją gali užtikrinti tik iš dalies. Todėl buvo siūloma pratęsti dviejų sraigtasparnių „Mi-8T“ naudojimą, kol bus įsigyti vakarietiški sraigtasparniai. Naujų universalių sraigtasparnių įsigijimas planuojamas 2020 metais.
                            http://kam.lt/lt/naujienos_874/aktua..._sutarciu.html

                            Komentuoti

                            Vykdoma...
                            X