NATO oro policijos misija
NATO oro policijos misija Baltijos šalyse pradėjo vykdyti nuo 2004 metų kovo mėnesio, kai Lietuva, Latvija ir Estija tapo NATO narėmis. Baltijos šalims neturint savo pajėgumų (naikintuvų) ši misija yra vykdoma bendrais NATO pajėgumais. Nuo to laiko Baltijos oro erdvėje jau yra patruliavę Belgijos, Danijos, Čekijos, Didžiosios Britanijos, Ispanijos, JAV, Lenkijos, Norvegijos, Olandijos, Portugalijos, Prancūzijos, Rumunijos, Turkijos, Vokietijos, Italijos kariai. Baltijos šalių oro erdvę saugantys naikintuvai yra pasiruošę per trumpą laiką pakilti ir imtis drausminamųjų ar kitų veiksmų Baltijos šalių oro erdvės pažeidėjų atžvilgiu.
NATO Oro policijos misijų antsiuvų ženkluose paprastai dominuoja naudoto orlaivio siluetas, Baltijos valstybių vėliavos ir šalių kontūrai, NATO žvaigždė, atvykusios šalies vėliava ar Karinių oro pajėgų žymėjimo ženklas, pastarieji skirti nustatyti kuriai šaliai karinis lėktuvas priklauso, daugelis šių žymėjimo ženklų yra skritulio formos, jie paprastai piešiami orlaivio šonuose ir sparnų apatiniuose paviršiuose ar kitose gerai matomose vietose. Šalis paprastai neapsiriboja vien tik kontingento misijos pagrindiniu ženklu, kontingento padaliniai susikuria savo unikalius, kurių kartais pagaminama tik keli vienetai pvz. savo ženklus atskirai misijai pasigamina lakūnai, ginkluotės specialistai, logistikos ar kitų specialybių atstovai. Lyderiai šioje srityje neabejotinai yra prancūzų kontingentai, kurie prigamino sunkiai suskaičiuojamą skaičių skirtingų misijos ženklų. NATO Oro policijos misijos Baltijos šalyse atneša net tik saugumo garantą, bet ir kultūros bei įvairios patirties mainus, kurie naudingi tiek priimančios šalies tiek misiją vykdančios šalies kariams. Nuo 2014 m. Amari Aviacijos bazėje (Estija) dislokuojamas papildomas kontingentas kaip pastiprinimas pagrindiniam NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse vykdančiam kontingentui ar kontingentams.
NATO Oro policijos misijų antsiuvų ženkluose paprastai dominuoja naudoto orlaivio siluetas, Baltijos valstybių vėliavos ir šalių kontūrai, NATO žvaigždė, atvykusios šalies vėliava ar Karinių oro pajėgų žymėjimo ženklas, pastarieji skirti nustatyti kuriai šaliai karinis lėktuvas priklauso, daugelis šių žymėjimo ženklų yra skritulio formos, jie paprastai piešiami orlaivio šonuose ir sparnų apatiniuose paviršiuose ar kitose gerai matomose vietose. Šalis paprastai neapsiriboja vien tik kontingento misijos pagrindiniu ženklu, kontingento padaliniai susikuria savo unikalius, kurių kartais pagaminama tik keli vienetai pvz. savo ženklus atskirai misijai pasigamina lakūnai, ginkluotės specialistai, logistikos ar kitų specialybių atstovai. Lyderiai šioje srityje neabejotinai yra prancūzų kontingentai, kurie prigamino sunkiai suskaičiuojamą skaičių skirtingų misijos ženklų. NATO Oro policijos misijos Baltijos šalyse atneša net tik saugumo garantą, bet ir kultūros bei įvairios patirties mainus, kurie naudingi tiek priimančios šalies tiek misiją vykdančios šalies kariams. Nuo 2014 m. Amari Aviacijos bazėje (Estija) dislokuojamas papildomas kontingentas kaip pastiprinimas pagrindiniam NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse vykdančiam kontingentui ar kontingentams.
Komentuoti