Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naikintuvas Lockheed Martin F-35 Lightning II

Collapse
X
  • Filtras
  • Laikas
  • Rodyti
Ištrinti viską
Naujas pranešimas

  • Naikintuvas Lockheed Martin F-35 Lightning II

    Manau šitas lėktuvas nusipelno atskiros temos.
    JAV KOP 388-ojo Fighter Wing F-35A pirmą kartą numetė GBU-12 bombas už testinės aplinkos ribų:


    Naujos "bunker-buster" tipo bombos, kurios tiks ir F-35:

    Meet America's New 'Bunker-Buster' Super Bomb

    Apie F-35 manevringumą lyginant jį su F-16 (rusiškai):

    F-35. Противники будут удивлены встречей с «бомбером»

  • #2
    "Vagiu" EPP postą iš jo Google+ paskyros:

    The F-35 is so stealthy, it produced training challenges, pilot says
    http://www.airforcetimes.com, 2016.07.31

    Esmė - F-35ieji tokie nepastebimi radarams, kad net pratybų metų kyla didelių sunkumų - F-35ųjų pilotai turi skraidyt su įjungtais FAA transponderiais, kad tik tariamas "priešininkas" galėtų juos kaip nors pamatyt.
    Kiek tame tiesos, sunku pasakyt, bet bent jau PSYOP operacija manau nusisekusi - rusai puikiai žino savo atsilikimą high tech'o srityje, tad galės dabar garsiai šaukdami apie amerikiečių "melą" ir savo "neturinčių analogų pasaulyje" "voenpromo" gaminius patyliukais dėti į kelnes. :D
    Last edited by Danas; 2nd August 2016, 21:53.

    Komentuoti


    • EPP
      EPP pakomentavo
      Tvarkyti komentarus
      Dar pranešė, kad su AIM-9X numušė droną, o į antrą iššovė su AIM-120, bet nepataikė. Nepergyvena, nes tiesiog dronas išskrido iš taikymo sistemos "akiračio" ir jo nebepasiekė - tai reiškia, kad atliko maksimaliai tolimą šūvį, ant pačios ribos, ir dronas kaip tik atsidūrė už tos ribos

  • #3
    Turbūt būtina paminėti, kad liepos 11-29 dienomis Nellis KOP bazėje vyko tarptautinės 'Red Flag' pratybos - pačios svarbiausios ir masiškiausios metuose (apie 100 lėktuvų ir 3500 personalo). Juose F-35 (B versija) dalyvavo pirmą kartą. Kol kas nerandu jokių realių kritinių atsiliepimų, o jie labai svarbūs - pirmą kartą F-35 realiai parodė ko jis vertas, o blogas pasirodymas suduotų didelį smūgį programai. Iki šiol oras-oras susirėmimų simuliacijos buvo prieštaringos - tai pralošė prieš F16, tai laimėjo prieš F-15, kas savaime meta tokias simuliacijas į šiukšlyną. Pratybos baigtos, o konkrečių skaičių negirdėti. Savaime tai nėra labai gerai, bet oficialūs atsiliepimai nėra blogi, nors ir abstraktūs (blogi būti, atvirai šnekant ir negali):



    Pratybose priešus (raudonieji) imitavo F-15C ir F16C iš 64 Aggressor Squadron.
    F-35 dalyvavo smogiamosiose 'mėlynųjų' pajėgose - F-35B iš Arizonos, kartu su strateginiais bombonešiais B-52 iš Barksdale KOP bazės, radioelektroninės kovos EA-18G iš Whidbey Island ir bepiločiais MQ-9 iš Creech KP bazės. Eskortą sudarė F-22A iš Langley KOP bazės, F- 16C iš Andrews KOP bazės ir Niujorko bei Aviano bazės Italijoje. Transportai - C-17 iš Čarlstono, kuro užpylėjai KC-135, žvalgybiniai U-2, RQ-4, E-3, E-8 ir RC-135 iš Offutt KOP bazės.
    Krenta į akis, kad šiame pratybų etape nedalyvavo užsieniečiai, tuo tarpu vasario 29 - kovo 11 d.d. etape dalyvavo italai su EF-2000, sausio 25 - vasario 12 d.d. - anglai ir australai su EF-2000 ir F/A-18.

    https://www.facebook.com/NellisAFB/v...4415736924394/

    Taip pat liepos 29-ą pranešta, kad pradinės karinės parengties lygį pasiekė pirmasis F-35 A komplektuotas dalinys (388 Fighter wing), kas reiškia, kad jame 12 koviniams veiksmams parengtų naikintuvų (iš viso 15), turima visa reikalinga įranga, parengti pilotai ir sukomplektuotas aptarnaujantis personalas. Iki šiol buvo ginkluotas F-16-ais. Sekantis - 419 Fighter wing, šiuo metu ginkluotas irgi F-16.

    Komentuoti


    • #4
      JAV karinių oro pajėgų vadovybė apie planus naudoti F-35 oro policijos misijoje Baltijos šalyse iki šis naikintuvas pasieks pilną kovinį pajėgumą:

      “We would like to have F-35s—for example—do some Baltic air policing,” Gen. Herbert “Hawk” Carlisle, commander of Air Combat Command told the House Armed Services Committee(HASC) on July 13. “That’s one of the missions NATO does up in the Baltic regions—Estonia, Latvia, Lithuania—in that part of the world and put F-35s up to demonstrate. As I talk to the air chiefs over in Europe in this past week, all of them are very interested for their own countries to be able to see the visibility of that airplane out doing operational missions.”

      http://nationalinterest.org/blog/the...t-strike-16966

      Komentuoti


      • #5
        USAF says F-35A combat-ready
        http://www.janes.com, 2016.08.03

        The US Air Force (USAF) on 2 August said that its Lockheed Martin F-35A Lightning II Joint Strike Fighter had reached initial operational capability (IOC).
        ...
        Reaching IOC means that the USAF can now send its first operational F-35 unit - the 34th Fighter Squadron at Hill Air Force Base in Utah - into combat operations.
        ...
        The USAF's programme of record is 1,763 F-35As, making it the largest customer of the programme.

        Komentuoti


        • #6
          JAV karinių oro pajėgų vadas apie F-35 pasirodymą pratybose Red flag.



          3:38 'as the 21st chief of the worlds greatest air force, I have a message to our adversaries - it sucks to be you' :D

          Komentuoti


          • #7

            Taigi, F-35 A ir B naujienas aptarėm, o kaip sekasi F-35 C:

            2016-08-19 F-35C Carrier Variants of the Lightning II Joint Strike Fighter conduct flight operations aboard the aircraft carrier USS George Washington (CVN-73) on August 14, 2016. The F-35C is going through its third and final developmental test phase (DT-III) and starting carrier qualifications. The F-35C is expected to be Fleet operational in 2018. Units - Salty Dogs of Air Test and Evaluation Squadron (VX-23) and Grim Reapers of Strike Fighter Squadron (VFA-101).

            Komentuoti


            • #8
              Norvegijos parlamentui pateiktas išlaidų gynybai projektas, kurį patvirtinus, Norvegija 2021-22 metais įsigytų 12 papildomų naikintuvų F-35A, bendras jų skaičius tokiu atveju padidėtų iki 40.

              https://www.flightglobal.com/news/ar...ck-buy-430271/





              Komentuoti


              • #9
                Nors F-35 pristatomas kaip stels naikintuvas ,iš tiesų tai - atakos lėktuvas su stels ''pagal poreikį''

                Komentuoti


                • Cro-Magnon
                  Cro-Magnon pakomentavo
                  Tvarkyti komentarus
                  stels su išoriniais ginkluotės laikikliais

                • ulfberht
                  ulfberht pakomentavo
                  Tvarkyti komentarus
                  Būtent.

                • Eimantas
                  Eimantas pakomentavo
                  Tvarkyti komentarus
                  O vidinė amunicijos talpa kokia?

              • #10
                Vidinė amunicijos talpa...
                Platus klausimas, pasakysiu. Bet kadangi tema tam ir skirta, primečiau šiokią tokią apžvalgą. Ilgainiui temą galėsiu išplėtoti, pataisykit, jei kur suklydau...

                JAV šiuo metu turimi 5 kartos naikintuvai F-22 ir F-35 skurti ne dubliuoti, o papildyti vienas kitą, todėl vidinėmis ginklų gabenimo galimybėmis iš esmės skiriasi. F-22 ginklai gabenami 4 vidiniuose skyriuose: 2 mažesni šoniniai skirti trumpo nuotolio oras-oras raketoms AIM-9 Sidewinder, o 2 centriniai talpina po 3 vidutinio nuotolio oras-oras raketas AIM120 C7 kiekvienas.
                Problema ta, kad F-22 vidiniai skyriai suprojektuoti specialiai oras-oras raketoms gabenti, o jos yra trumpesnės ir siauresnės, todėl iš žemės taikiniams atakuoti skirtos amunicijos vidiniuose skyriuose F-22 gali gabenti tik GBU-32 JDAM ir GBU-39 Small Diameter Bomb.
                F-35, skirtingai nuo F-22, turi ne 4, o tik 2 centrinius skyrius iš viso, tačiau jie pritaikyti gabenti ilgesnes, didesnio diametro ir sunkesnes bombas bei raketas, skirtas žemės taikiniams atakuoti.
                Pagrindiniai ginklai, į kuriuos orientuotasi projektuojant F-35 vidinių skyrių dydį, yra raketa AGM-154 JSOW ir 910 kg. bomba GBU-31 JDAM. Kadangi šie pakankamai dideli ir sunkūs ginklai talpinami fiuzeliaže, o pats naikintuvas santykinai nedidelis, vertikalaus kilimo reikalavimo sąlygotais nedideliais sparnais, vizualiai naikintuvui tai suteikė ''storą'' formą.



                Kiekvienas F-35 vidinis skyrius turi po 2 laikiklius. Arčiau korpuso esantis laikiklis skirtas gabenti tik oras-oras raketai, esantis arčiau išorės – oras-žemė amunicijai, tačiau ant jo gali būti montuojama ir oras-oras raketa.



                Visi - A, B,C variantai turi beveik identiškas galimybes gabenti tuos pačius ginklus, net jei priklauso skirtingoms ginkluotųjų pajėgų rūšims, išskyrus tam tikras išimtis B variante, kuris turi sumažintus skyrius.



                Paprastai vienas laikiklis skirtas vienai bombai/raketai, bet mažo diametro bombų GBU-39 naikintuvas gali gabenti 4 vienetus ant oras-žemė laikiklio kiekvienoje sekcijoje (A ir C variantai, kadangi B variante skyriai yra sumažinti, ten kyla problemų).

                Amunicijos svoris pasiskirsto sekančiai:



                Standartiniai ginklai (JAV variante): oras-oras: vidutinio nuotolio raketos AIM-120C7 AMRAAM ir oras-žemė: 2 AGM-154 JSOW (A/C variantuose), arba 2 GBU-12 Paveway II, arba 2 GBU-31/32/38 JDAM, (GBU31 A/C versijose), arba 8 GBU-39 SDB, arba 2 CBU-87/89, arba 2 CBU-103/104/105.
                Kol kas naikintuvo oras-oras ginkluotę sudaro AIM-120C7, tačiau F-35 Block 4 bus perginkluotas į AIM-120D – greičiausiai 2018 metais.

                F-35 paleidžia AIM-120D



                F-35 paleidžia GBU-31
                Last edited by ulfberht; 20th October 2016, 14:24.

                Komentuoti


                • #11
                  Rusijos portaluose įsisiūbuojant euforijai straipsniūkščio iš warfiles.ru pavidalu dėl rugpjūčio 24 d. agentūros Bloomberg paviešinto JAV Gynybos departamento OT&E direktoriaus Maiklo Gilmoro pranešimo

                  http://www.bloomberg.com/news/articl...ef-tester-says
                  apeiti šią temą forume, manau, būtų trūkumas. O ką, žinoti realią padėtį ir programos būklę einamu metu dar niekam nepakenkė.


                  Pats pranešimas yra čia:

                  https://assets.documentcloud.org/doc...F-IOC-Memo.pdf
                  Jame rekomenduojama užtikrinti adekvatų finansavimą savalaikiui Block 3F versijos užbaigimui, iki bus pradėtas vystyti Block 4; užbaigti visus naikintuvo operacinės sistemos ALIS versijos 3.0 kūrimo ir bandymo darbus; pašalinti taktinės informacijos perdavimo pilotui sistemos trūkumus; užtikrinti tinkamą planavimą ir resursų skyrimą patrankos visose versijose išbandymui, sumontavimui ir kt.
                  Nedidelė paslaptis, kad F-35 programa, nepaisant paskelbto riboto kovinio parengtumo, toli gražu dar nėra baigta ir atsilieka nuo grafiko. Bet ne kiekvienam žinoma, kas būtent nebaigta ir kokios pagrindinės problemos.
                  Pabandysiu trumpai išdėstyti, dalinai iš teksto, dalinai iš atminties.
                  1. Programoje, atsižvelgiant į laiko ir resursų poreikį, kyla rizika nesuspėti baigti Block 3F konfigūracijos iki numatyto sistemos kūrimo ir demonstracijos (SDD) termino 2018 metų pradžioje.
                  2. Kad naikintuvui pasiekti pilną kovinį pajėgumą, būtina jame įdiegti operacinės sistemos ALIS versiją 3.0, iki SDD termino pabaigos. Šiuo metu įdiegta versija ALIS 2.0.1, buvusi dar Block 2B konfigūracijoje, o iki ALIS 3.0 dar būtina pereinamoji versija ALIS 2.0.2, kurios niekaip nepavyksta sutvarkyti.
                  3. Sumontavus trumpo nuotolio raketą AIM-9X ant išorinių laikiklių, prasidėjo problemos dėl pasipriešinimo sukeltų problemų leidžiantis ir sumažėjusio manevringumo, ir nėra jokių garantijų, kad Block 3F problemą išspręs.
                  4. Šiuo metu naikintuve įdiegta pereinamoji Block 3i konfigūracija vertinama kaip neatitinkanti šiuolaikinio mūšio lauko reikalavimų – jai būtina esamų 4 kartos naikintuvų pagalba vykdant iškeltas užduotis, o ir tos pačios yra smarkiai apribotos:
                  • vidiniuose skyriuose, be savigynai skirtų raketų, gabenamos tik 2 bombos, kas žemo pavojaus sąlygomis (o tai kol kas laikoma tipinėmis sąlygomis, gi bombų gabenimui ant išorinių laikiklių programinė įranga dar nesutvarkyta) yra labai mažai, lyginant su F-15E, F-16, F-18 ar A-10;
                  • Block 3i konfigūracijoje patranka sumontuota tik F-35 A variante, ir ta pati netinkama naudoti realios kovos sąlygomis – nesusinchronizuotas ją dengiančio atsiveriančio skydelio veikimas, todėl šaudo netaikliai;
                  • ribotos galimybės atakuoti judančius žemės taikinius. Nors Block 3i gali naudoti lazeriu valdomą bombą GBU-12, sistemoje, skirtingai nuo dabar naudojamų 4 kartos naikintuvų, dar neįdiegta galimybė automatiškai apskaičiuoti ir nukreipti lazerio spindulį tam tikrą atstumą į priekį, taip padidinant taikinio sunaikinimo tikimybę. Šios galimybės nebus ir Block 3F konfigūracijoje, tik Block 4.
                  • AGM-154 JSOW dabartinė konfigūracija dar nepalaiko, todėl naikintuvas dabar gali atakuoti tik taikinius, ginamus labai trumpo nuotolio oro gynybos priemonėmis ar neginamus iš viso.
                  • problemos sinchronizuojant duomenis, gaunamus iš skirtingų sensorių – vietoj vieno taikinio kartais parodo kelis.
                  • radioelektroninės kovos priemonės yra slaptos, bet užsimenama, kad esamoje konfigūracijoje yra nepakankamos, o tam tikrais atvejais gali būti ir neefektyvios.
                  • įvairūs kiti programinės įrangos trūkumai.
                  • Block 3i konfigūracija įdiegta dar praėjusių metų spalį, t.y. lygiai prieš metus. Nors apie išvadintus trūkumus buvo žinoma, nutarta iškart pereiti prie Block F konfigūracijos diegimo, bet pradėjus darbus paaiškėjo, kad dėl Block 3i neišbaigtumo Block 3F darosi nestabili.
                  • Na, ir kitos panašaus pobūdžio problemos.


                  Trumpai kalbant, pagrindinės problemos – su programine įranga. Milijonai programinės kalbos eilučių, skirtingos kompanijos, rašiusios skirtingas programas – dabar kyla problemų viską suderinti į vieną visumą. Bet šios problemos nėra neišsprendžiamos, problema iš esmės kyla dėl atsilikimo nuo terminų ir augančių kaštų.

                  Kitas dalykas – pačioje konstrukcijoje ir koncepcijoje užfiksuoti trūkumai. Manau, kam įdomu, vėliau galima bus padiskutuoti.
                  Last edited by ulfberht; 21st October 2016, 17:07.

                  Komentuoti


                  • #12
                    As tikiu, kad viskas bus isspresta. Uztenka pasiziureti i Eurofighter Typhoon, kuris visai neseniai gavo normalia zemes taikiniu atakos galimybe, nors skraido gerus 16 metu. Dassault Rafale Afganistane is pradziu turejo naudotis Mirage 2000 taikiniu zymejimo iranga, nes pats tokios neturejo. O skraido jau 14 metu. Kitas dalykas, kad F-35 jau buvo planuotas su visa iranga, kuri dabar veikia nelabai kaip, kita iranga isvis neveikia. Gal per daug ambicingi plainai buvo. Bet tai vistiek revoliucinis lektuvas, kuriam dar 30 metu bus kuriama programine iranga. Nes paprasciausiai sukurus programa lektuvas tampa geresnis. Kai dabartiniams lektuvams reikia keisti programine iranga su gelezimi, kad butu geresnis.

                    Komentuoti


                    • #13
                      A, gerai, kad priminėt, F-35 Block 3i taikinių žymėjimo galimybės – kol kas- irgi dar neturi. Bet čia ne esmė ir tik laiko klausimas.
                      Baiginėdamas šio naikintuvo apžvalgą, noriu pakalbėti apie tai, kas mane realiai neramina. Bet čia tik mano asmeninis požiūris, kurį, tikiuosi, tolimesnės diskusijos metu kolegos paneigs, arba ne.

                      Joint Strike Fighter programa 1995 metais gimė iš JAST programos, tuometinei Klintono administracijai peržiūrint ginkluotųjų pajėgų prioritetus. Todėl ji yra tipinis po-Šaltojo karo laikotarpio produktas, kai JAV tapo vienintele supervalstybe, kuriai jokių realių grėsmių artimiausioj ateity nenusimatė. Daugelis programų, realizuojamų dabar, yra anos epochos rezultatas – atsisakyta gynybinių pajėgumų vystymo, dėmesį perkeliant mobilumui, atakai, globaliam dominavimui. Aviacijoje tam tikra prasme pasiliko 2 naikintuvų – dviejų variklių sunkiojo ir vieno variklio lengvojo tradicija. F-15 ir F-16 porą turėjo pakeisti F-22 ir F-35. 5 kartos naikintuvas F-22, kurtas užtikrinti viršenybę ore galimam konflikte su TSRS pasidarė nebeaktualus, jo serija buvo smarkiai sumažinta. Naują JAV aviacijos pagrindą turėjo sudaryti universalus F-35 – santykinai pigus smogiamasis naikintuvas, veikiantis visiško JAV dominavimo sąlygomis ir skirtas, iš esmės, pergalei ne mūšyje su dar neatsiradusiais konkurentais, o komerciniuose pardavimuose. Tuo jis iš esmės skiriasi nuo pirmtako - pirminio F-16A/B modelio, kuris buvo grynas naikintuvas, skirtas kovai manevriniame mūšyje. Uždraudus F-22 pardavimus užsienyje, JAV sąjungininkams begali pasiūlyti tik F-35. Viena situacija JAV, kurios pajėgose F-22 ir F-35 turi savo nišas, ir papildo vienas kitą – F-22 užtikrina dominavimą ore, F-35 – atakuoja taikinius žemėje. Tuo tarpu F-16 eksploatuojančios Europos šalys ir kiti JAV sąjungininkai begali rinktis tik F-35. Ką daryti tiems, kam aktuali oro erdvės gynyba? Tai ypač liečia mūsų regioną. F-35 trumpo nuotolio raketos AIM-9 gali būti montuojamos tik ant išorinių laikiklių – savigynai, nenumatytam atvejui. Manevrinei kovai šis naikintuvas neskirtas, nors jo manevrinės savybės tikrai neblogos. O stels režime naikintuvas gali gabenti tik 2 vidutinio nuotolio raketas AIM-120 (maksimaliai bus 4, tai jau kiek geriau, bet vis tiek gerokai mažiau, nei 4 kartos naikintuvai). F-22ų pačios JAV tiek teturi. Maža to, F-35 specialiai kurtas sąveikai su F-22. Todėl šalys, neturinčios F-22, paprasčiausiai negali išnaudoti visų jo galimybių. Kolonijiniai Europos karai (išskyrus gal Libiją) jau praeity, dauguma Vakarų Europos šalių karines pajėgas ''susioptimizavo'' iki tokio lygio, kad nieko užpulti nebegali net norėdamos. Trumpai kalbant, F-35 paprasčiausiai nebeatitinka naujos geopolitinės realybės Europoje.
                      Last edited by ulfberht; 24th October 2016, 15:53.

                      Komentuoti


                      • #14
                        Originally posted by Danas Peržiūrėti pranešimą
                        "Vagiu" EPP postą iš jo Google+ paskyros:
                        Esmė - F-35ieji tokie nepastebimi radarams, kad net pratybų metų kyla didelių sunkumų - F-35ųjų pilotai turi skraidyt su įjungtais FAA transponderiais, kad tik tariamas "priešininkas" galėtų juos kaip nors pamatyt.
                        Kiek tame tiesos, sunku pasakyt, bet bent jau PSYOP operacija manau nusisekusi - rusai puikiai žino savo atsilikimą high tech'o srityje, tad galės dabar garsiai šaukdami apie amerikiečių "melą" ir savo "neturinčių analogų pasaulyje" "voenpromo" gaminius patyliukais dėti į kelnes. :D
                        Sekanti plati, bet visiškai spekuliacinė tema - F-35 radaro atspindys.
                        Kaip ir visos stels mašinos, siekiant išvengti incidentų ore, radaro atspindžiui padidinti F-35 naudoja atitinkamą įrangą - taip vadinamus ''luneburgo lęšius''. Viso jų turėtų būti 4: du fiuzeliažo viršuje ir du apačioje, bet realiai pasitaiko įvairūs variantai - du ir vienas, viens ir vienas...

                        Du apačioje

                        Vienas


                        Realus radaro atspindys, žinoma, visiška paslaptis, bet abstrakčiai padiskutuoti niekas netrukdo.
                        Taigi, kokie viešai skelbiami duomenys, jūsų nuomone, arčiausiai teisybės ir kodėl.
                        Pavyzdžiui:





                        Last edited by ulfberht; 25th October 2016, 16:00.

                        Komentuoti


                        • #15
                          Man atrodo, kai Su-35 pamatys F-35 ar F-22, į Su-35 jau bus paleistos raketos. Ir F-35 tikrai nenoretu veltis į oras-oras mūšį. F-35 manevringumu nėra blogesnis už F-16, taip kad kas turėjo F-16 nepasigailės nusipirkęs F-35.

                          Komentuoti

                          Vykdoma...
                          X