Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aviacija - tai įdomu

Collapse
X
  • Filtras
  • Laikas
  • Rodyti
Ištrinti viską
Naujas pranešimas

  • Aviacija - tai įdomu

    Bendra aviacijai skirta tema, kurioje kiekvienas laisvas svarstyti aviacijos praeitį, dabartį, ateitį ir kas tik kvoštelės į galvą..

    Pradėsiu nuo pernykštės naujienos, kurios esmė – lazeriais ginkluoti naikintuvai įgauna konkrečius bruožus ir galimas daiktas, kad juos pamatyti, visiškai nereiks laukti 6 naikintuvų kartos.
    2016.08.23 JAV KOP Tyrimų laboratorija - Air Force Research Laboratory (AFRL) su kompanija Northrop Grumman pasirašė kontraktą, pagal kurį kompanija sukurs ir pagamins demonstracinę naikintuvui skirto kovinio lazerio versiją.
    Šis lazeris kuriamas AFRL vykdomos self-protect high-energy laser demonstrator (SHiELD) advanced technology demonstration (ATD) programos rėmuose.
    Lazeris bus sumontuotas po fiuzeliažu kabinamame konteineryje. Northrop įsipareigojo sistemą sumontuoti naikintuvo dydžio platformoje ir išbandyti viršgarsiniuose greičiuose. Programos tikslas – sukurti ir išbandyti lazerinę naikintuvo savigynos sistemą, skirtą oras-oras ir žemė-oras raketoms naikinti.
    Programa vykdoma keliais etapais, pirmoje fazėje bus sukurtos ir išbandytos atskiros kritinės technologijos – maitinimo šaltinis, šaldymo sistema, kontrolės sistema, leidžianti kompensuoti atmosferos trikdžius ir iškraipymus, automatinė taikinio sekimo sistema, leidžianti aptikti taikinį lazerio panaudojimui pakankamu atstumu, nustatanti nutaikymo tašką, sufokusuojanti spindulį ir pan. Patys skrydžiai bus pradėti 2019 metais. Šioje fazėje bus naudojamas ''vidutinio'' galingumo – 30 kW lazeris, skirtas savigynai, antrojoje fazėje, apie 2022 metus, numatomas 100kW galingumo lazerio, pakankamo ir puolamosioms užduotims vykdyti, sumontavimas. Galutinis tikslas – 300kW galingumo lazerio, tinkamo ir oro, ir žemės taikinių atakai, sumontavimas. Viena iš nelabai išsprendžiamų problemų – toks konteineris smarkiai sumažins 5 kartos naikintuvų – F-35, ar F-22 stels charakteristikas, todėl tokio ginklo, net jei bandymai vyks sėkmingai, realaus panaudojimo 5 kartos naikintuvuose klausimas išlieka.
    AFRL SHiELD ir HELLADS programų pristatymas.
    http://www.kirtland.af.mil/Portals/5...-19-170711-883

    Last edited by ulfberht; 9th October 2017, 11:48.

  • #2
    Originally posted by ulfberht Peržiūrėti pranešimą
    Viena iš nelabai išsprendžiamų problemų – toks konteineris smarkiai sumažins 5 kartos naikintuvų – F-35, ar F-22 stels charakteristikas, todėl tokio ginklo, net jei bandymai vyks sėkmingai, realaus panaudojimo 5 kartos naikintuvuose klausimas išlieka.
    Gal tokiu atveju tą konteinerį daryt įtraukiamą į fiuzeliažą?

    Komentuoti


    • ulfberht
      ulfberht pakomentavo
      Tvarkyti komentarus
      Manau, kad nepavyks. Nes tokiu atveju konteineris užims ginklams skirtą skyrių, t.y. naikintuvas, kuris iš esmės ir yra ginklų gabenimo platforma, taps beprasmis. Tokiu atveju, ginklus reiktų gabenti ant išorinių laikiklių, kas stels atžvilgiu dar blogiau, nes konteinerį labiau galima pritaikyti stels reikalavimams. Čia esamo tam tikro fundamentalaus prieštaravimo, nes lazerinio savigynai skirto komplekso esmė - suteikti galimybę naikintuvams veikti A2/AD zonoje, tuo tarpu 5 kartos naikintuvai priešo oro erdvėje veikti tegali išimtinai dėl stels savybių. Toks konteineris būtų pats tas 4 kartos naikintuvams, tačiau realiau galėtų kalbėti apie F-35, kuris savo koncepcija yra ''švaraus dangaus'' lėktuvas, tokių konfliktų kaip Sirijoje ar Afganistane darbinis arklys, kuriam stels niekam nereikalingas, tačiau pastoviai gręsia MANPADS ar neprognozuojami ''partneriai''. Va, čia jau būtų pats tas...

  • #3
    taip visikai sutinku, kad 5 kartos lektuvams tik konteineryje tiktu lazeris. Nes viduje vietos jam nera. I risivaizduoju, kad vietos reiketu nemazai. Lazeris artimoje ateityje bus toks pat priedas kaip pakabinamas kuro bakas ar zvalgybinis konteineris. Ir tiks jis 4 kartos ir 5 kartos lektuvams. Ir i transportinius galima deti. Bet 6 kartoje tikrai jis bus ikistas i vidu. Dabar ir darosi bandymai, ziurejimas kas ka gali ir ko dar truksta. O del F-35 , tai jis gales ir "svariame danguje" skraidyti ir ypatingai "nesvariame". Dabartiniai 4 kartos lektuvai kokiame Karaliauciuje mazai galimybiu turetu, jei PLG nebutu smarkiai subombarduota.

    Komentuoti


    • #4
      Originally posted by vaidotas Peržiūrėti pranešimą
      Dabartiniai 4 kartos lektuvai kokiame Karaliauciuje mazai galimybiu turetu, jei PLG nebutu smarkiai subombarduota.
      Nebūčiau toks vienareikšmiškai pesimistiškas. Taigi rašė, kad amerikonai turkams kažkokį mandrą ryšio slopintuvą davė, kad galėtų S400 slopinti. Įdomu kaip jiems sekasi, bet net neabejoju, kad NATO ir toliau pilnu tempu dirba kremliaus A2/AD pajėgumus slopinančių "aparačiukų" kūryboje...

      Komentuoti


      • #5
        Manau, kad pagrindinė lazerinių ginklų problema yra energijos šaltinis. Norint tuos 300kW pasiųsti į priešą, pirmiausia reikia juos pagaminti. Tiek tokio galingumo generatorius, tiek baterijos užima nemažai vietos ir gerokai sveria. Kol kas lazerius išbandė tik sumontuotus dideliuose transporto lėktuvuose. Kai išspręs šias problemas, tada ir naikintuvai galės lazeriais "kelią pasišviesti".

        Komentuoti


        • #6


          Europiečių karinio nepilotuojamo orlaivio (UAV) nEUROn skrydis


          Dassault nEUROn yra eksperimentinis kovinis nepilotuojamas orlaivis (UCAV) (angl. unmanned combat aerial vehicle), kuriamas tarptautinio konsorciumo, vadovaujamo prancūzų firmos Dassault Aviation. Be prancūzų šiame projekte dalyvauja kompanijos iš Graikijos, Italijos, Ispanios, Švedijos ir Šveicarijos. Projekto tikslas, sukurti slaptą, autonominį nepilotuojamą orlaivį (UAV), galintį veikti vidutiniuose ir dideliuose aukščiuose. Panašius projektus vykdo ir britų "BAE Systems "Taranis", amerikiečių" Boeing "X-45" ir Northrop Grumman "X-47B", Indijos DRDO "AURA" ir Rusijos MiG "Skat".





























          Šaltinis: https://www.youtube.com/watch?v=FtPUGrEbLw8
          Last edited by Robis; 13th January 2017, 12:25.

          Komentuoti


          • #7
            Kompanija Lockheed Martin pristatė ''KC-Z'' programos rėmuose kuriamo kuro papildymo lėktuvo modelį.
            Programos tikslas - iki 2035-ųjų sukurti naujos kartos kuro papildymo ore platformą, kurios stels savybės leistų atlikti priešo oro erdvėje veikiančių naikintuvų F-22 ir F-35 kuro papildymą.
            Kaip matote, Lockeed Martin pasirinko Hybrid Wing Body aerodinaminę schemą, turinčią Blended Wing Body elementų: priekis, analogiškai Boeing X-48, pagal BWB schemą, bet lėktuvo gale - tradiciniai kiliai, varikliai nors irgi virš sparnų, bet jau korpuso viduje. Ant stovo - Skunk Works komandos logotipas.

            P.S. Paaiškinant, kuo tas modelis taip įdomus - apačioje iki šiol viešintas Lockeed Martin Hybrid Wing Body konceptas. Pasikeitimai nemaži.
            Last edited by ulfberht; 13th January 2017, 14:27.

            Komentuoti


            • #8
              Jei viskas taip ir toliau, panašu, kad santykinai nebetolimoje ateityje be elektromagnetinio impulso su dronais nebesusitvarkyti.



              Dar prieš kokius gerus 20 metų, pamenu, skaičiau kažkokią fantastinę apysaką apie tolimoooj planetoj evoliucionavusius mechanizmus į mechanines mikrodaleles, kurios, iškilus pavojui, susijungia į didesnius darinius su dirbtiniu intelektu, kad susidoroti su konkuruojančia gyvybės ar mechanizmų forma. Ir štai 103-jų mini dronų kolektyvinis organizmas, čia ir dabar...

              Komentuoti


              • TerMind
                TerMind pakomentavo
                Tvarkyti komentarus
                Stanislaw Lem "Nenugalimasis"

              • ulfberht
                ulfberht pakomentavo
                Tvarkyti komentarus
                Taip, tikrai.

            • #9
              TERN (Tactically Exploited Reconnaissance Node)

              DARPA ir Northrop Grumman vykdoma programa, kurios užduotis - sukurti vertikalaus kilimo ir leidimosi bepilotį aparatą, galintį skristi kaip įprastas lėktuvas, tačiau nereikalaujantį pakilimo tako. Tikslas - JAV laivynui sukurti Reaper dydžio didelio nuotolio bepilotį žvalgybinį aparatą, galintį veikti iš sraigtasparniams pritaikytų pakilimo platformų.

              Aparatas turi skraidančio sparno aerodinaminę schemą, priekyje sumontuoti du priešingomis kryptimis besisukantys sraigtai, leidžiantys platformai vertikaliai pakilti nuo laivo denio, pereiti į horizontalų skrydį ir, atlikus užduotį, vėl vertikaliai nusileisti.
              Principas išbandytas dar Convair XFY, tačiau toliau prototipo darbai nepasistūmėjo.

              Toks aparatas, veikiantis pagrinde iš Arleigh Burke klasės ir desantinių laivų leistų žymiai praplėsti nepilotuojamos laivyno aviacijos galimybių ribas.
              Northrop Grumman surinkimo cechas.


              Šiame koncepciniame video matyti ir ginkluotas variantas.

              Šiuo metu turėtų būti užsakytas jau antras prototipas, bandymai jūroje galėtų prasidėti apie 2018 metus.

              Komentuoti


              • TerMind
                TerMind pakomentavo
                Tvarkyti komentarus
                Viena iš Convair XFY problemų buvo lėktuvo nutupdymas. Pilotas tai turėjo padaryti faktiškai gulėdamas ant nugaros ir žiūrėdamas į viršų. Berods buvo mėginama piloto krėslą padaryti pasisukantį, bet nepasiteisino. Nepilotuojamas aparatas tokios problemos neturi.

            • #10
              Kas sakė, kad ''kobra'' įkertama tik naujausiems naikintuvams?

              Komentuoti


              • Danas
                Danas pakomentavo
                Tvarkyti komentarus
                Čia kaip tik rusams, dėl jų "Pugačiovo kobros".
                Ta proga anekdotas (suprantantiems rusiškai):

                Симпозиум, посвященный великим научным открытиям. Официальная часть, банкет, застолье. Вся научная братия изрядно набралась. Шатаясь, поднимается итальянец.
                - Предлагаю выпить за нашего великого соотечественника, придумашего радио. За сеньора Маркони.
                Весело-пьяный голос с дальнего края стола:
                - Хрен вам всем! Радио изобрел русский ученый Попов... Выпьем за него!
                Звон бокалов, выпили.
                Поднимается американец. Надув от важности щеки, с пафосом вещает:
                - Предлагаю выпить за нашего великого соотечественника, придумашего лампочку. За мистера Эдисона!
                Все тот же голос с галерки:
                - Хрен вам всем! Лампочку изобрел русский ученый Яблочков... Выпьем за него!
                Выпили. Затем выпили за изобретателей первого паровоза, первого космонавта... Словом, к концу банкета просвещенная часть человечества впала в уныние. Все взоры обратились на француза, председателя жюри. Может быть ему удастся поставить на место зарвавшегося русского? Импозантный мусью, почесав в затылке и с опаской косясь в дальний угол, поднял бокал:
                - Предлагаю выпить за самую любвеобильную нацию! И хочу особо отметить, что именно французам принадлежит пальма первенства в одном из самых изысканных способах любви… Надеюсь никто не будет оспаривать, что минет изобрели в Париже?
                - Хрен вам всем! – не замедлил с ответом голос. – Минет изобрел Петр I, ибо еще в 17-м веке он говорил своим строптивым боярам: я вас всех в рот … и насквозь вижу! Это, кстати, немцам, насчет рентгена…:D

            • #11
              Vienas iš pagrindinių klausimų, į kurį atsakymą gali duoti tik karinis konfliktas tarp technologiškai pažangių valstybių, - konfliktuojančių šalių naikintuvai susikaus artimoje manevrinėje kovoje, ar rezultatus nulems susidūrimas vidutiniame nuotolyje, kur nugalėtoju taps pirmoji priešą aptikusi šalis? Aviacijos srityje pirmaujančių valstybių pasirinkimas, atrodytų, aiškus: Rusija vysto radioelektroninės kovos pajėgumus, turinčius niveliuoti priešininko pranašumą vidutiniame nuotolyje ir manevrines naikintuvų savybes, turinčias užtikrinti pergalę artimoje kovoje, o JAV - stels ir informacines technologijas, turinčias užtikrinti taktinį pranašumą ir pergalę vidutiniame nuotolyje. Bet realiai abiejose šalyse dėmesys kreipiamas į visus aspektus - naujajame Rusijos naikintuve plačiai naudojamos stels technologijos, o JAV 5 kartos naikintuvai pasižymi geromis manevrinėmis savybėmis. Vienas iš retų atvejų - 2016 m. lapkričio 8 d. buvo užfiksuotas mokomasis artimas F-16 ir Su-27 mūšis virš Groom Lake bazės Nevadoje, įžymiojoje Area 51.




              https://theaviationist.com/2017/01/0...nside-area-51/

              Komentuoti


              • #12
                Super sunkiai apginkluoto MQ-9 Reaper projektas. Atkreiptinas dėmesys į aim-9x. Oras - oras raketos iš dronų iki šiol panaudotos nebuvo


                Komentuoti


                • TerMind
                  TerMind pakomentavo
                  Tvarkyti komentarus
                  Čia projektas ar dailininko fantazija? Tokio lygio piešinukus kažin ar verta rimtai vertinti.

              • #13
                Matyt projektas. Paveikslėlis buvo prie straipsnio apie tą ką naujai administracijai reikėtų daryti su aviacija aiškėjant, kad F35 tikrai nepakeis A10.

                Piešinėlis ar ne, bet taip MQ-9 kyla jau gal 10 metų




                Kiek mažiau AGM-114 Hellfire raketų ir nėra aim-9x, tačiau MQ-9 išbandytas ir gali naudoti Stinger.



                Susijęs vaizdas




                Komentuoti


                • #14
                  Originally posted by Jonas Peržiūrėti pranešimą
                  Super sunkiai apginkluoto MQ-9 Reaper projektas. Atkreiptinas dėmesys į aim-9x. Oras - oras raketos iš dronų iki šiol panaudotos nebuvo
                  Savo nuomonės neperšu, bet pirmiausia į ką norėčiau atkreipti dėmesį - raketų paleidimo iš nepilotuojamos platformos problema kaip tokia neegzistuoja. Tai jau seniausiai atidirbta technologija, eilinis programinės įrangos pakeitimas - ir prašom, galite atakuoti dar kitokia raketa ar bomba, jei tik drono charakteristikos leidžia. Tame tarpe ir raketa oras-oras. Oras-oras raketas dronai jau naudojo ir praktiškai, tik nelabai sėkmingai. Dar Irake Predator paleido Stingerį i MiG-25, tik viskas baigėsi tuo, kad droną numušė, o MiG liko sveikas. Reaper gali naudoti ne Stinger, o Sidewinder, bet ne tame esmė.
                  Problemos kitos. Dronas neturi radaro, leidžiančio aptikti naikintuvą pakankamame nuotolyje, kas apriboja trumpo nuotolio raketų panaudojimą, o vidutinio nuotolio raketų naudojimą daro praktiškai negalimu, nors teoriškai paleisti AMRAAM irgi niekas netrukdo. Dronas neturi savas-svetimas atpažinimo įrangos, su visom iš to išplaukiančiom identifikavimo problemom. Dronas neturi tiek įvairiausių daviklių, kiek naikintuvas, atitinkamai, ir jo operatorius. Neturi perspėjimo apie ataką sistemos. Daug ko neturi. Jei dronas gali gabenti daug ginkluotės, vadinasi, jis yra santykinai didelis, todėl gerai šviečiasi radaruose. Skrenda lėta, paprastai tiesiai, ir jei oponentas normaliai ginkluotas, toks dronas išsisukti galimybių daug neturi. Bent jau dabar - savigynai raketų pridėti galima, bet: 1. tai sumažins ir taip ribotą gabenamos oras-žemė ginkluotės kiekį; 2. Jos bus skirtos tik savigynai; 3. Pradiniame konflikto etape, kol nenuslopinta priešo aviacija ir priešlėktuvinė gynyba, iš tokios raketos bus mažai naudos, o kai gynyba bus nuslopinta - praktiškai išvis niekam nebereikės. Žodžiu, tokia technologija yra, bet kol kas esamuose dronuose ją efektyviai panaudoti, manau, nepavyks.

                  Komentuoti


                  • #15
                    Pritariu, kad naikintuvo dronas nepakeis bet ... Radaras gali būti ir ne pačiame drone. Operatorius gali gauti informaciją iš kitų šaltinių ( skraidančių ir antžeminių radarų). Daviklių įdėti galima. Gana didelis dronas, bet vis tiek mažesnis už lėktuvą ir mažiau atsispindi radaruose. Lėtai skrendantis..... na taip. bet tai gali būti pranašumas. Šia tokia mintis... Jei dronas sugebėtų visai sustoti ore radarais valdomoms raketoms jį numušti gali būti labai sunku

                    Komentuoti

                    Vykdoma...
                    X