Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naikintuvas F-22

Collapse
X
 
  • Filtras
  • Laikas
  • Rodyti
Ištrinti viską
Naujas pranešimas

  • Naikintuvas F-22

    F-22 tema plati, laiko nedaug, o norisi sukurti daugiau - mažiau normalią apžvalgą, todėl rašysiu dalimis, kada pavyks pripulti...


    Advanced Tactical Fighter (ATF) koncepcija pirmąkart suformuluota dar septyniasdešimtaisiais – ateities kovinė mašina įsivaizduota kaip smogimasis naikintuvas, ilgainiui galintis pakeisti F-4, F-105 ir F-111. Iki aštuoniasdešimtųjų buvo svarstomi gryno atakos, gryno viršenybės ore užkariavimo, dviejų skirtingų modelių šioms užduotims, arba vieno daugiafunkcinio naikintuvo variantai. Nuo 1980-ųjų kryptis pasisuko link viršenybės ore užkariavimo funkcijos – TSRS ėmėsi įgyvendinti savo laikui pažangius MiG-29 ir Su-27 projektus, o išaugusios JAV aviacijos žemės taikinių atakos galimybės, įskaitant ginkluotėn priimtą F117A stels naikintuvą, nulėmė, kad šios funkcijos vystymas imtas laikyti mažiau aktualiu.

    Konkretūs F-22 kūrimo darbai prasidėjo 1981 metais. Karinės oro pajėgos planavo įsigyti 648 naikintuvus už 99 milijardus USD – tai turėjo būti brangiausias pirkinys JAV KOP istorijoje. Naujos mašinos kūrimu užsiėmė kompanijos Boeing, General Dynamics, Grumman, McDonnell Douglas, Northrop ir Rockwell.

    1983 metais pradėtos konkuruojančios naujo variklio programos. Konkuruojančius paties naikintuvo pasiūlymus kompanijos pateikė 1985 m.
    1986 metais paskelbti du nugalėtojai, turintys surinkti po 2 prototipus demonstraciniam etapui ir neskraidantį bandymų stendą - Lockheed su YF-22 ir Northrop su YF-23.
    1986-87 metais vyko bandymai antžeminiuose bandymų stenduose, 1988 metais užsakyti du konkuruojantys varikliai - Pratt & Whitney YF119 ir General Electric YF120 (buvo sumontuota po vieną konkuruojantį variklį kiekviename iš konkuruojančių naikintuvų prototipų).
    Dviems YF-22 prototipams pastatyti Lockheed susikooperavo su General Dynamics ir Boeing Military Airplanes.
    1989 metais prasidėjo F-22 avionikos bandymai modifikuotame lėktuve Boeing 757.

    1990 metais įvyko pirmieji abiejų prototipų skrydžiai – pirmas N22YF skrydis atliktas 1990 m. rugsėjo 29ą:


    Pirmas kuro užpylimas ore – spalio 26ą.
    Lapkričio 15ą skrydžio metu išbandytas valdomas variklių traukos vektorius. Lapkričio 28ą – demonstracinis trumpo nuotolio raketos AIM-9M Sidewinder paleidimas, gruodžio 20ą – vidutinio nuotolio raketos AIM-120A AMRAAM. Gruodžio 26ą pasiektas maksimalus Mach 1.8 greitis ir pirmąsyk istorijoje - viršgarsinis Mach 1.58 kreiserinis greitis.
    Priminsiu, kad iš viso buvo pastatyti tik 2 YF-22 prototipai. Sulyginimui T-50 bandymų eiga – aprašiau šiam naikintuvui skirtoje temoje – įvertinkite patys...
    Last edited by ulfberht; 18 November 2016, 15:09.

  • #2
    idomu kad F-22 nebuvo (ir nera) IRST sistemos, kur sovietai sumontavo i Mig-29 ir Su-27. Siaip keista, kad ir Eurofighter ir Rafale IRST sistemas tik neseniai imontavo, nors tuose mig29ir su-27 nors netobulos, bet visvien pranasuma turejo nuo pat lektuvu sukurimo. Paskui F-22 tik 2015 metais gavo sistema "look and shoot" su nauja raketa sidewinder 9x. Nors mig-29 ir su-27 ta sistema turejo jau 1983 metais. Beje, kur i Lietuva buvo atskride F-22 turbut buvo taip vadinami "nekoviniai", nes visur kniedes ir siules matesi. Tai turbut nebuvo padengti radara absorbuojancia medziaga.

    Komentuoti


    • #3
      Originally posted by vaidotas Peržiūrėti pranešimą
      Beje, kur i Lietuva buvo atskride F-22 turbut buvo taip vadinami "nekoviniai", nes visur kniedes ir siules matesi. Tai turbut nebuvo padengti radara absorbuojancia medziaga.
      Lietuvoje nusileidę F-22 nėra kažkokia tai paslaptis.

      Jie priklausė Tyndall (TY, kaip matot) karinių oro pajėgų bazei Floridoje, naikintuvų numeriai 106 ir, atrodo, 89.
      Šioje bazėje yra tiek mokomųjų, tiek kovinių F-22ų:

      koviniai 95 Fighter Squadron,

      koviniai - mokomieji 43 Fighter Squadron



      ir grynai mokomieji 2 Fighter Training Squadron.

      Nesukau galvos, kokie būtent buvo Lietuvoje, tačiau jie atskrido iš Didžiosios Britanijos, kur Lakenheath oro bazėje tuo metu buvo dislokuota 12 naikintuvų būtent iš kovinės 95-osios eskadrilės, ir jie tikrai buvo stels - turėjo Luneburgo linzes. Naikintuvo apačioj aiškiai matosi:


      O dėl kniedžių ir siūlių - jos, deja, nesimato tik gražiuose paveikslėliuose...

      Komentuoti


      • #4
        Ievos Budzeikaitės nuotr.


        Inspiracija.

        Komentuoti


        • #5
          Tęsiant F-22 temą.

          Taigi, pagal vieną ambicingiausių JAV istorijoje ATF programą, susikovė du prototipai:
          Lockheed/Boeing/General Dynamics YF-22A

          ir
          Northrop-McDonnell Douglas YF-23A Black Widow II.

          1991 metais ATF konkurso nugalėtoju paskelbtas YF-22. Šis variantas buvo kiek pigesnis, mažiau rizikingas technine prasme. Iš principo, YF-22 schema darė jį manevringesniu už oponentą, YF-23 gi parodė išskirtinį greitį, kuris iki šiol įslaptintas.

          Tais pačiais metais žlugo TSRS, nė vienas iš jos kurtų 5 kartos naikintuvo projektų realizuotas nebuvo, o Su-27 bei MiG-29 buvo gaminami pakankamai ribota serija, jų techninio aptarnavimo lygis smarkiai krito ir JAV buvo nutarta, kad jie realaus iššūkio JAV karinėms oro pajėgoms nebekelia. JAV Gynybos departamentas nutraukė MRF ir A/F-X programas, bet F-22 ir F/A-18 E/F programos išliko. YF-22 prototipas su Pratt & Whitney F119 varikliu pradėjo Engineering and Manufacturing Development (EMD) etapą, kurio pabaigoje ir nusistovėjo dabartinė naikintuvo išorė.

          Pagrindiniai prototipo ir serijinio naikintuvo skirtumai:

          1993 metais buvo dar kartą peržiūrėtos naikintuvo funkcijos – nutarta pridėti žemės taikinių atakos galimybę. Avionika ir ginklų skyriai buvo perprojektuoti taip, kad naikintuvas galėtų gabenti valdomas bombas JDAM: dabar du JDAM galėjo būti montuojami pagrindiniame vidiniame ginklų skyriuje vietoj dviejų oras-oras AIM-120A.

          Tais pačiais metais JAV Gynybos departamentas identifikavo septynias šalis – Kiniją, Iraną, Iraką, Siriją, Libiją, Šiaurės Korėją ir Kubą, kaip keliančias potencialų pavojų JAV. Kartu įvertintus ir jų karinės oro pajėgos. Jei iki tol JAV planavo įsigyti 648 naikintuvus, tai atsižvelgiant į potencialių priešininkų aviacijos pajėgumus bei išlaidų mažinimą, 1994 metais JAV įsigyjamų mašinų skaičių sumažino iki 442 naikintuvų.

          Tolesnė istorija susideda pagrinde iš įvairių finansavimo mažinimų. Buvo bandymų didinti žemės taikinių atakos galimybes, bet viskas atsirėmė į finansus ir konstatavimą, kad specializuotos mašinos šią užduotį vis tiek atliks geriau. 1995 metais programą norėjo nutraukti iš viso. Tais pačiais metais baigtas serijinis variklis F119 ir pradėtas EMD etapo naikintuvo surinkimas. Naujos konfigūracijos naikintuvas pirmąkart pakilo 1997 metų rugsėjį. Nors JAV karinės jūrų pajėgos norėjo ir jūrinio F-22 varianto, naikintuvo konstrukcija nebuvo pakankamai tvirta bazavimuisi lėktuvnešiuose. Serijinė naikintuvų gamyba prasidėjo 1999 metais.

          Aerodinaminės F-22 schemos evoliucija:

          Komentuoti


          • #6
            ir galutinai F-22 tolesne gamyba ir modernizavima uzbaige karas Afganistane ir Irake. Tiesiog neliko pinigu ginklui, kuris tada nebuvo reikalingas. O dabar amerikieciai pasiziuri i Rusija, Kinija ir supranta, kad F-22 tikrai reikia daugiau.

            Komentuoti


            • #7
              Ne, Vaidotai, F-22 modernizacija dar toli gražu nebaigta. Kovinių pajėgumų tobulinimas nesibaigia niekada – kaip kelias į horizontą...
              Taigi, serijinė F-22 gamyba prasidėjo 1999 metais, 2007 metais naikintuvas pasiekė pilną kovinį pajėgumą. Iš viso iki 2011 metų, kuomet gamyba buvo baigta, pagaminti 195 naikintuvai, iš jų:
              -187 serijiniai naikintuvai;
              -2 Engineering and Manufacturing Development (EMD) etapo mašinos;
              -6 bandomosios mašinos - Production Representative Test Vehicle.

              Šiuo metu JAV iš viso turi 186 F-22A naikintuvus, iš kurių kovinėje konfigūracijoje - 149 mašinos, iš kurių, savo ruožtu, 20 - atsarginės. Kovinė konfigūracija apima Block 30 ir Block 35 modernizacinius paketus. Tyndall oro pajėgų bazėje dislokuoti Block 20 bei 2 bandomieji egzemplioriai Edwards karinių oro pajėgų bazėje, kovinės konfigūracijos pagal amerikiečių klasifikaciją neapima, tačiau Block 20 pilnai gali būti naudojami oras-oras užduotims vykdyti, turi ir bazines žemės taikinių atakos funkcijas.

              Pirmoji F-22A versija – nekovinė konfigūracija Block 10. Iki 2007 metų pagaminti 37 Block 10 egzemplioriai, įskaitant jau minėtas 6 bandomąsias mašinas. Šie naikintuvai buvo skirti pilotų apmokymui Tynadall oro pajėgų bazėje.Ši versija neturėjo galimybės naudoti JDAM bombų ir gabeno vidutinio nuotolio raketos AIM-120 A variantą.
              Sekanti konfigūracija – Block 20, pradėta įgyvendinti nuo 2003 metų. Šioje konfigūracijoje įdiegtas modernizacinis paketas Increment 2, jame išspręsti Block 10 nesklandumai bei įgyvendintos bazinės žemės taikinių atakos funkcijos, įskaitant bombų JDAM panaudojimą, bei įgalino naudoti naujesnes vidutinio nuotolio raketas AIM-120C AMRAAM

              Nuo 2011 metų mašinos pradėtos modernizuoti į Block 30 konfigūraciją (Increment 3.1), suteikiant APG-77 radarui atskirą žemės taikinių atakos režimą bei apginkluojant mažo diametro bombomis GBU-39 (SDB), kurių vidaus skyriuose naikintuvas gali gabenti iki 8 – po 4 kiekviename centriniame skyriuje:
              Šiuo metu naudojama SDB I konfigūracija pritaikyta įtvirtintų stacionarių taikinių naikinimui.


              Taip pat naikintuvuose įdiegta intra-flight data-link (IFDL) sistema, gerinanti duomenų apsikeitimą tarp atskirų naikintuvų.

              Pirminis F-22A modernizacijos planas numatė modernizuoti esamus Block 10 į Block 20, viso iki Block 20 standarto modernizuojant 34 naikintuvus iš Tyndall oro pajėgų bazės (čia ir yra tie, atskridę į Lietuvą), o turimus Block 20 modernizuoti iki Block 30 standarto – iš viso iki Block 30 modernizuoti 63 naikintuvai, plius pagaminti 86 nauji Block 35 naikintuvai.
              Naujausiose Block 35 konfigūracijos mašinose be visų Increment 3.1 galimybių šiuo metu papildomai integruotos trumpo nuotolio AIM-9X Sidewinder raketos, jau kaip Increment 3.2 dalis.

              Šiais metais Elmendorf-Richardson oro pajėgų bazėje Aliaskoje dislokuoti F-22A, priklausantys 90th Fighter Squadron iš 3rd Fighter Wing, tapo pirmąja F-22 eskadrile, ginkluota AIM-9X Block II Sidewinder. Visos Block 35 mašinos turi būti perginkluotos AIM-9X iki 2017 m. kovo 1 d.
              Teisybė, senesni JAV naikintuvai – F-15, F-16, F/A-18 jau seniai perginkluoti šia raketa. Pagrindinė problema buvo tame, kad standartinė AIM-9X Block I negali būti nukreipta į taikinį, jei gabenama vidiniame naikintuvo skyriuje, todėl reikėjo sukurti atskirą Block II raketos modifikaciją.

              Tolimesnė Block 35 modernizacija (Increment 3.2) numato vidutinio nuotolio raketos AIM-120D AMRAAM integraciją, duomenų perdavimo sistemų atnaujinimą, automatinę susidūrimo su žemę prevencijos sistemą, patobulintas radioelektroninės kovos priemonės, naują savas-svetimas atpažinimo sistemą ir kt. Tiksliau, AIM-120D galėtų naudoti nors ir dabar, bet borto kompiuteris ją laikytų AIM-120C-7, todėl visos naujos raketos galimybės nebūtų realizuotos.
              Taip pat Increment 3.1 taikliai naudoti SDB leidžia tik prieš stacionarius žemės taikinius, todėl bombos SDB II, turinčios galimybę taikliai atakuoti judančius taikinius, sukūrimas, irgi viena iš modernizacijos krypčių. Šiam reikalui kompanija Raytheon kuria GBU-53B SDB II:


              Šiuo metu ji jau išbandyta F-15E, serijinė gamyba gali būti pradėta jau ateinančiais metais.
              Pagrindinė F-22 problema, trukdanti naujų sistemų diegimą – sena, sunkiai su naujais komponentais suderinama elektronika. Tai ir viena iš priežasčių, kodėl naikintuvo gamyba vargu ar gali būti atnaujinta – tokiu atveju visa elektronika būtų keičiama, o ji šiais laikais sudaro pusę lėktuvo.
              Vienas iš Increment 3.2 ar vėlesnių modernizacijos krypčių - Joint Helmet Mounted Cueing System (JHMCS) įdiegimas. Boeing šią sistemą gamina serijiniu būdu dar nuo 2004-ųjų, jį įdiegta tiek F-15, tiek F-16, tiek F/A18 E/F.
              Tai ir yra ta sistema, kai raketa valdoma piloto akių judesiu. Raketa AIM-9X su šia galimybe suderinta, todėl JHMCS šiuo metu neturintys F-22 pilnai neišnaudoja šios raketos galimybių. Vėlgi problema – ši sistema montuojama pilotų šalmuose, F-22 pilotams norima duoti šalmus, analogiškus F-35, o šie visai nesužavėti, nes minėti šalmai sunkūs, Thales Scorpion JHMCS F-22 buvo išbandyta dar 2014 metais, bet kol vyksta diskusijos, JHMCS nėra visai...
              Kam įdomu, smulkmenų apie Increment 3.2 A ir B etapų planus galite rasti čia:
              http://www.dod.mil/pubs/foi/Reading_...R_Dec_2014.PDF
              Last edited by ulfberht; 18 November 2016, 15:03.

              Komentuoti


              • #8
                Įdomūs niuansai iš F-22 istorijos.

                2002 metų rugsėjį naikintuvo indeksas buvo oficialiai pakeistas iš F-22 į F/A-22, (analogiškai F/A-18) taip pažymint (A- attack) mašinos daugiafunkcionalumą:

                ''WASHINGTON September 17, 2002 -- Air Force Chief of Staff Gen. John P. Jumper announced a change in the designation of the F-22 Raptor at the 2002 Air Force Association National Convention here Sept. 17. The change is meant to more accurately reflect the aircraft's multimission roles and capabilities in contemporary strategic environments.

                Kartu pažymėtas ir F-22 gebėjimas naikinti sparnuotąsias raketas:
                ''the F/A-22 will be the only system able to reliably engage cruise missiles and will be delivered to replace fighters that have been in active service longer than any fighter the Air Force has ever had in its inventory, Jumper said''

                bet 2005 m. gruodį, pasikeitus USAF viršininkijai, indeksas grąžintas atgal į F-22, motyvuojant, kad indekso keitimas buvo labiau viešoji akcija, siekiant išmušti daugiau finansavimo. Štai kaip buvo išsireikšta:
                ''you can take this a bit to the extreme about the F/A, because (the Raptor) is equally capable as a Rivet Joint (RC-135V); it’s equally capable as a Compass Call (EC-130); it’s equally capable as all these other aircraft when you look at the wide variety of things that it does,” explained USAF Chief of Staff General Michael Moseley in a December interview. “But we had no desire to call it an RC or an EW or an F/A/EW/RC-22Something. So the simplicity of this is the Air Force has fighters with the nomenclature of F which should be in the lineage of the rest of the fighters.''

                Tuo pačiu metu Lockeed Martin pradėjo projektavimo darbus ties taip ir nerealizuotu FB-22 projektu, neoficialiai pavadintu Strike Raptor, turėjusiu tapti nauju vidutinio nuotolio bombonešiu, kažkuo panašiu į FB-111 su delta formos sparnais. Taip pat FB-22 turėjo turėjo būti aprūpintas GE/Rolls-Royce F136 varikliais. Lyginant su F-22, buvo planuojama dvigubai padidinti veikimo nuotolį bei aprūpinti daug didesniais vidiniais ginkluotės skyriais, leidžiančiais gabenti iki 30 valdomų mažo diametro bombų SDB. Projektas susilaukė prieštaringų vertinimų. Mašina buvo pozityviai vertinama kaip tarpinis variantas iki bus sukurtas naujos kartos didelio nuotolio bombonešis, tačiau iš esmės pakeisti mašinos dizainą, pritaikant ją projektavimo etape nenumatytai užduočiai, pasirodė ne pigia užduotimi. Net svarstant palikti esamą kabiną, variklius, kompiuterines sistemas ir gamybos metodus, perprojektavimo darbai buvo vertinami iki milijardo USD. Prasidėjus biudžeto karpymams pasidarė aišku, kad įgyvendinti projektą neberealu.



                Komentuoti


                • #9
                  Originally posted by ulfberht Peržiūrėti pranešimą
                  Taip pat naikintuvuose įdiegta intra-flight data-link (IFDL) sistema, gerinanti duomenų apsikeitimą tarp atskirų naikintuvų.
                  Kaip tik bus į temą šita žinutė:

                  UPDATE: USAF puts Talon HATE to the test
                  http://www.janes.com, 2016.05.11



                  Kam gi šitas Talon HATE reikalingas ir ką jis turi bendro su F-22? Kaip ulfberht rašė, F-22 tarpusavyje duomenimis keičiasi naudodamiesi IFDL sistema, o visi kiti lėktuvai - Link 16 tinklu. F-22 turi tik Link 16 imtuvą, nes Link 16 siųstuvas jį demaskuotų. Kaip apsikeist duomenimis su kitais lėktuvais tokiu atveju? Tam buvo sugalvotas Talon HATE imtuvas/konverteris/siųstuvas, kabinamas po F-15C Eagle, kuris gali priimti IFDL duomenis, juos konvertuoti į Link 16 formatą ir perduoti kitiems lėktuvams (ir net laivams) dirbantiems su Link 16 duomenų apsikeitimo tinklu:

                  Komentuoti


                  • #10
                    Net labai į temą Danai. Ir labai suprantamai.
                    Turbūt laikas būtų pereiti ir prie kovinio F-22 panaudojimo.

                    F-22 ''nuopelnų'' sąrašas nėra toks ilgas, kaip 4 kartos naikintuvų, bet be darbo jie irgi nerūdija.
                    Pirmasis realus F-22 panaudojimas įvyko dar 2007 metais – du iš Elmendorfo bazėje, Aliaskoje, dislokuotų Raptor pasiųsti perimti prie sienos priartėjusius du Rusijos strateginius bombonešius Tu-95. Kilo ir 2008 metais.

                    Ilgainiui nusistovėjo graži tradicija – Rusija kasmet siunčia savo strateginius bombonešius link JAV sienos liepos mėn. - JAV nacionalinės šventės, Nepriklausomybės dienos proga.
                    2014 metais į JAV indentifikacijos zoną įskrido du Tu-95, lydimi kuro papildymo lėktuvo Il-76, išprašius juos lauk, jie pasirodė vėl – ties šiaurine Kalifornijos pakrante, šįkart jų lydėti kilo jau F-15. Lygiai tas pats pasikartojo ir 2015 metais, tik nieko jau nebuvo pranešta apie kuro papildymo lėktuvą.
                    2013 metais F-22 buvo dislokuoti Jungtiniuose Arabų Emyratuose Dhafros bazėje, tais pat metais jie perėmė Irano naikintuvą F-4.

                    Šių metų rugpjūtį du F-22 buvo pakelti perimti du Sirijos bombonešius Su-24, bombardavusius kurdų pozicijas ties Hasaka. Oficiali priežastis – apsaugoti vietovėje veikusius JAV SOP karius.

                    Rugsėjį oficialiai patvirtintas F-22 panaudojimo faktas prieš antžeminius taikinius – buvo smogta objektams Rakkos mieste.




                    Apskritai, F-22 vykdo kovines užduotis ne tik atakuodamas žemės taikinius. Dėka stiprių radioelektroninės kovos galimybių, veikdamas kartu su kitomis mašinomis, jis dengia kitus naikintuvus nuo galimų Sirijos antžeminių oro gynybos kompleksų atakų, integruota aparatūra suteikia galimybę gauti ryškius žemės taikinių vaizdus, rinkti svarbią informaciją ir perduoti ją kitiems kovos lėktuvams.

                    Komentuoti


                    • #11
                      Įdomus minėtas 2014 metų incidentas. Tada rusų bombonešius Tu-95 lydėjo du naikintuvai MiG-31 (akivaizdu, net du kuro papildymo ore lėktuvai jiems ir buvo reikalingi). Kokia prasmė? Galvoju - galbūt jie norėjo išbandyti, kaip jų išgirtasis MIG-31 radaras aptinka F-22. Bet neišdegė - F-22 naudojo luneburgo linzes ir daugiau apie MiG-31 bandymus artintis prie JAV rytinės pakrantės nieko nebegirdėjau. Fotografijos, kaip F-22 perima MiG-31 rasti nepavyko, bet bandykim žiūrėti fotografiją su Tu-95 iš aukščiau. Padidinus, po pilvu aiškiai pradeda ryškėti daiktas, panašus į luneburgo linzę:

                      Last edited by ulfberht; 23 November 2016, 12:21.

                      Komentuoti


                      • #12
                        F-22 gamybos atnaujinimo galimybės.

                        NATIONAL DEFENSE AUTHORIZATION ACT FOR FISCAL YEAR 2017

                        F–22 production restart assessment

                        The committee notes that production of the F–22 fifth-generation tactical aircraft concluded in 2009, and notes 187 aircraft were produced, far short of the initial program objective of 749 aircraft, aswell as the Air Combat Command’s stated requirement of 381 aircraft. The committee also understands there has been interest within the Department of the Air Force, Department of Defense, and Congress in potentially restarting production of the F–22 aircraft. In light of growing threats to U.S. air superiority as a result of adversaries closing the technology gap and increasing demand from allies and partners for high-performance, multi-role aircraft to meet evolving and worsening global security threats, the committee believes that such proposals are worthy of further exploration.
                        Therefore, the committee directs the Secretary of the Air Force to conduct a comprehensive assessment and study of the costs associated with resuming production of F–22 aircraft and provide a report to the congressional defense committees, not later than January 1, 2017, on the findings of this assessment. The committee ex-
                        pects the report to be unclassified, but may contain a classified annex. Further, the committee directs that the assessment and report consider and address the following:
                        (1) Anticipated future air superiority capacity and capability requirements, based on anticipated near-term and mid-term threat projections, both air and ground; evolving F–22 missions and roles in anti-access/area-denial environments; F–15C retirement plans and service-life extension programs; estimated next-generation air-
                        craft initial operating capability dates; and estimated end-of-service timelines for existing F–22As;
                        (2) Estimated costs to restart F–22 production, including the estimated cost of reconstituting the F–22 production line, and the time required to achieve low-rate production; the estimated cost of procuring another 194 F–22 aircraft to meet the requirement for 381 aircraft; and the estimated cost of procuring sufficient F–22 aircraft to meet other requirements or inventory levels that the Secretary may deem necessary to support the National Security Strategy and address emerging threats;
                        (3) Factors impacting F–22 restart costs, including the availability and suitability of existing F–22A production tooling; the estimated impact on unit and total costs of altering the total buy size and procuring larger and smaller quantities of aircraft; and opportunities for foreign export and partner nation involvement if section 8118 of the Defense Appropriations Act, 1998 (Public Law 105–56) prohibiting export of the F–22 were repealed;
                        (4) Historical lessons from past aircraft production restarts; and (5) Any others matters that the Secretary deems relevant.

                        Įdėsiu patį dokumentą į JAV karinių pajėgų skyrelį...

                        Komentuoti


                        • #13


                          http://paralay.com/f22/ks.jpg

                          Komentuoti


                          • #14
                            BAE Systems naikintuvuose F-22 sumontuos naujus skaitmeninius kolimatorinius indikatorius.
                            http://www.baesystems.com/en/article...ead-up-display

                            Senasis:

                            Komentuoti


                            • #15
                              F-22 3.2B atnaujinimas vėluoja:

                              Delayed F-22 upgrade slips again
                              http://www.janes.com, 2017.01.27

                              The Increment 3.2B upgrade designed to improve the F-22's air-to-surface capabilities has been hit with repeated delays that mean initial operational testing is not now likely to begin before September, the Pentagon has reported.
                              ...
                              The Increment 3.2B upgrade forms part of the wider Update 5 effort for the fifth-generation stealth fighter. Specifically, it includes full integration of the Raytheon AIM-9X Block 1 and Block 2 Sidewinder air-to-air missile (AAM), and the Raytheon AIM-120D Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile (AMRAAM); an Enhanced Stores Management System (ESMS) for weapons integration and employment improvements; Intra-Flight Data Link (IFDL) improvements and electronic protection enhancements; improved emitter geo-location capability; and a Common Weapon Employment Zone (CWEZ) for AAM employment.
                              ...
                              Increment 3.2 is due to be fitted to all Block 30 and 35 jets, which equates to 150 of the 183 aircraft in service.

                              Komentuoti

                              Vykdoma...
                              X