Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naikintuvas T-50

Collapse
X
 
  • Laikas
  • Rodyti
Ištrinti viską
Naujas pranešimas

  • Naikintuvas T-50




    Kylant įtampai tarp JAV ir Rusijos, bei Rusijai intensyviai naudojant aviaciją regionuose, kur susikerta jos ir JAV interesai, pakankamai įdomi Rusijos atsvara JAV penktos kartos naikintuvams F-22 ir F-35 – kuriamas bendras Rusijos-Indijos naikintuvas, šiuo metu žinomas kaip T-50, kurio apžvalgą dabar pabandysiu pateikti...
    Pirmas bandymas sukurti 5 kartos naikintuvą, prasidėjęs dar 1983 metais pagal programą Многофункциональный истребитель, Rusijoje baigėsi MiG 1.44 ir S-37 prototipais, tiksliau kalbant, S-37 tebuvo atvirkštinio strėliškumo sparnų demonstratorius, analogiškas dar 1984 metais išbandytam Grumman X-29
    X-29

    ir, skirtingai nuo MiG 1.44, niekada nebuvo vertinamas kaip realaus naikintuvo prototipas. Kadangi MiG 1.44 projektas naujai Rusijos valstybei pasirodė pernelyg brangus ir pretenzingas, 1998 metais buvo skirta nauja užduotis 5 kartos naikintuvui sukurti. Tokiomis sąlygomis MiG šalia sunkiojo naikintuvo 1.44 pristatė ir lengvojo naikintuvo MiG 4.27 projektą. Savo ruožtu, už borto beatsiduriantis Suchoj konstruktorių biuras Rusijos KOP pristatė savo alternatyvų ''superprojektą'' Средний фронтовой истребитель, kurio esmė: abu - sunkusis ir lengvais MiG naikintuvai - gali būti pakeisti viena ‚vidutinės‘ klasės mašina, kuri viena pati gali atitikti visus keliamus reikalavimus, svoriu ir dydžiu būdama kažkur tarp Su-27 ir MiG-29.
    1999 metais Suchoj oficialiai pradėjo naujo 5 kartos naikintuvo ПАК ФА (перспективный авиационный комплекс фронтовой авиации) kūrimo darbus. Naikintuvas gavo indeksą И-21. 2002 metais Rusijos KOP nugalėtoju paskelbė Suchoj projektą ir ši įmonė tapo Rusijos naikintuvų rinkos monopolistu. 2004 metais valstybiniu lygiu patvirtintas naujos mašinos, savo išore ir pačia koncepcija atkartojančios amerikiečių naikintuvą F-22 Raptor, eskizas, o 2005 metais – techninis projektas.
    Kadangi tuometinė Rusija neturėjo pakankamai finansinių resursų įgyvendinti projektą viena pati, 2007 metais oficialiai paskelbta apie 12 milijardų USD vertės Rusijos-Indijos projektą FGFA (Т-50УБ), kuris turėjo būti abiejų šalių finansuojamas lygiomis dalimis. Naikintuvus Indijos KOP suplanuota pradėti tiekti 2020 metais. Taip pat Indijos pusė pateikė savo techninius reikalavimus, tačiau pareiškė, kad galutinės kainos ir teisės į intelektualinę nuosavybę klausimai bus išspręsti vėliau.
    Tais pačiais metais pranešta ir apie pirmojo T-50 prototipo gamybą. Pagrindinė naikintuvo surinkimo linija įrengta Konsomolske prie Amūro, Gagarino gamybiniame susivienijime. 2010 metais Rusijos ''Рособоронэкспорт'' ir Suchoj su Indijos kompanija Hindustan Aeronautics Limited pasirašė kontraktą dėl bendro Rusijos-Indijos naikintuvo eskizinio-techninio projekto rengimo. Pagrindiniai Rusijos ir Indijos variantų skirtumai buvo sąlygoti skirtingų naikintuvui skiriamų užduočių – rusams reikėjo gryno viršenybės ore naikintuvo kaip F-22 Raptor, indai pageidavo daugiau galimybių žemės taikiniams atakuoti, todėl nutarta sukurti ir Indijai skirtą dvivietę T-50 versiją. Iš viso Indija paskelbė planuojanti įsigyti 214 naikintuvų, iš jų 48 dviviečius.
    Koks galėtų būti indiškas dvivietis (čia toks gražus fotošopas):

    Programos eiga.
    Informacija apie T-50 prototipus prieštaringa, todėl žemiau pateiktoj informacijoj galimi netikslumai, jei ką - informuokit, taisysiu. Taigi, egzistuoja šie T-50 prototipų variantai:
    T-50-0. Tai – pirmasis, bandomasis neskraidantis variantas statiniams bandymams, kurio surinkimas baigtas 2008 metais.
    T-50-KNS – stendas antžeminiams bandymams, surinktas kažkur 2010 metais.
    T-50-1 – pirmas skraidantis egzempliorius. Jame buvo išbandytos naikintuvo manevrinės savybės ir maksimalūs atakos kampai. Surinkimas pradėtas 2007, baigtas – 2010 metais.
    T-50-2 - surinkimas pradėtas 2009 m., pirmas skrydis -2011 metais. Šiame prototipe išbandytas kuro papildymas ore.
    T-50-3 - pirmas skrydis 2011 metais.
    T-50-4 - pirmas skrydis 2012 metais, jame išbandyta nauja elektroninė įranga.
    T-50-5 - pirmas skrydis 2013 metais. 2014 birželio 10 d. prototipas iškilmingai sudegė Indijos delegacijai prieš akis – demonstracinio skydžio, tiksliau, nusileidimo metu užsidegė dešinysis variklis.

    Nors savo laiku pasirodė pranešimas, kad lėktuvas buvo atstatytas T-50-6 sąskaita ir gavo indeksą Т-50-5Р, bet toli gražu ne faktas, kad tai teisybė. Šioje fotografijoje kažkuris iš pacientų (viršuje) matomas suvyniotas į drobulę.



    T-50-6-1: šeštoji pirmo etapo mašina. Surinkta apie 2015 metus. Sudegus T-50-5 numeracija susimaišė, bet esmė išlieka: jau pradėjus konstrukcijos bandymus, paaiškėjo esminiai planerio konstrukcijos trūkumai. Svarbiausia – naikintuvo konstrukcija pasirodė per silpna. Per silpna reikalaujamoms techninėms charakteristikoms pasiekti, per silpna naujiems galingesniems varikliams. Todėl nutarta esamos konstrukcijos nebevystyti, o sukurti naują, tvirtesnę konstrukciją, pavadinant ją 2 etapo versija. T-50-6-1 tapo etaloniniu modeliu, pagal kurią pradėtas gaminti naujasis antro etapo variantas.
    T-50-6-2: pirmoji antrojo etapo mašina, pastatyta jau pagal kitą konstrukcinę schemą.
    T-50-7 - statinis II etapo modelis.
    T-50-8– II etapo variantas, surinktas greičiausiai jau šiais metais.
    T-50-9 – galimai surinktas šį spalį:
    http://tvzvezda.ru/news/opk/content/...01333-cfwn.htm :

    ''Mинистерство обороны перешло к испытаниям авиационных средств поражения ПАК ФА, сообщил замминистра обороны Юрий Борисов, отвечая на вопрос корреспондента телеканала «Звезда».
    «Девятый самолет ПАК ФА выходит из опытной партии. Мы перешли к комплексным испытаниям средств поражения, всего комплекса авионики, включая радиолокационную станцию. Испытания идут по графику. Особых нареканий нет. Летно-технические характеристики перспективного авиационного комплекса уже подтверждены, поэтому мы переходим к вопросу комплексного использования со всей запланированной номенклатурой авиационных средств поражения», – сказал замминистра обороны.''

    Iš pranešimo lieka neaišku, ar turimas omeny T-50-9 ar tiesiog devintas naikintuvas iš jau surinktų.
    Kiek aš suprantu, dabartiniai gamyklos pajėgumai vienu metu leidžia vykdyti 3 naikintuvų surinkimą įvairiose stadijose, todėl logiška būtų manyti, kad T-50-9 jau surinktas.
    Last edited by ulfberht; 3 November 2016, 14:28.

  • #2
    Pasiektos 1 etapo T-50 charakteristikos, švelniai kalbant, neįspūdingos:
    Greitis: 1000 km/h, su atvertais vidiniais skyriais: 800 km/h;
    Aukštis: 14 km;
    Perkrovos: viršgarsiniam režime +6,5; -2.

    Komentaru aukščiau įdėtas pranešimas apie T-50-9 įdomus tuo, kad jame pranešama, jog galutinės lėktuvo charakteristikos jau patvirtintos ir dabar bus pradėti ginkluotės bandymai – kadangi pirmame etape su korpusu buvo didelės problemos, taigi, arba sustiprinus korpusą jas pavyko išspręsti, arba tiesiog pereita prie ginkluotės, nebaigus konstrukcijos bandymų.
    Pereinant prie variklio.
    Naujas variklis iki pat šios dienos dar nesukurtas. Šiuo metu T-50 naudojama variklio АЛ-31Ф modifikacija. Ir nors ateinančiais metais numatyti jau naikintuve sumontuoto naujo variklių bandymai, dar neaišku kiek sėkmingi jie bus – kaip pavyko pritaikyti naikintuvo konstrukciją galingesniam varikliui, kiek konstrukcijos sustiprinimas padidino svorį, kaip tai atsilieps naikintuvo charakteristikoms ir t.t.:
    Первый полет нового истребителя с двигателем второго этапа состоится в 2018 году

    МОСКВА, 20 октября. /ТАСС/. Российский истребитель пятого поколения Т-50 (ПАК ФА) приступит к испытаниям с двигателем второго этапа в последнем квартале 2017 года, сообщил гендиректор Объединенной двигателестроительной корпорации (ОДК) Александр Артюхов.
    "Двигатель для ПАК ФА должен в четвертом квартале 2017 года приступить к испытаниям в составе комплекса. Остальные работы по двигателю ПАК ФА будут развернуты в период с 2018 по 2020 год с прохождением госиспытаний в 2020 году", - сказал он.

    Programos apimtys ir terminai
    Skirtingai nuo begalinių aimanų apie nuolat nuo grafiko atsiliekantį F-35, oficialiai T-50 programa visada vyksta laiku ir sėkmingai. Kita vertus, dar 2003 metais oficialiai buvo skelbiama, kad pirmas mašinos skrydis įvyks 2009 metais, o 2011m. naikintuvas bus priimtas į ginkluotę.
    T-50-9 prototipas irgi planuotas surinkti dar 2015 metais ir jau su naujais varikliais.

    Su kiekiais irgi ne viskas gut:
    http://www.aif.ru/society/army/minob...rebiteley_t-50
    Москва, 2 июля - АиФ-Москва.
    Mинистерство обороны сократит первую покупку партии истребителей пятого поколения Т-50, передает РИА Новости со ссылкой на замминистра обороны РФ Юрия Борисова.
    По его словам, будет закуплена только одна первая пробная эскадрилья, однако в то же время расширится закупка истребителей Су-35, цена которых ниже, а по характеристикам они выше своих зарубежных аналогов.
    Также замминистра подчеркнул, что сроки начала серийного производства ПАК ФА не меняются. Представитель ведомства отметил, что речь идет только о сокращении закупов.
    Как ранее неоднократно заявляли представители Минобороны, серийное производство истребителей ПАК ФА должно начаться в 2016 году.

    Trumpai kalbant – realiai iki 2020 bandymai baigti nebus, kiekiai mažinami, o ir vėliau greičiausiai bus paskelbta – analogiškai F-35 – apie priėmimą ginkluotėn, toliau tyliai tęsiant bandymus ir realizuojant trūkstamas galimybes eksploatacijos eigoje.
    2015 metų sausį iš buvusius Suchoj ir MiG konstruktorių biurus vienijančios AB «Объединённая авиастроительная корпорация» vadovų atleistas M. Pagosjanas – oficialiai priežastis įvardijama kaip komercinio projekto Suchoj Superdžet 100 krachas, bet situacija su T-50 irgi prisidėjo – programai jau stuktelėjo 17 metų, lėšų išnaudota nesuskaičiuojamai, o apčiuopiamo rezultato nėra iki pat šiol ir neaišku, kuo viskas baigsis – Vakarams įvedus sankcijas, ''importozmeščenije'' paveiks ir T-50 programą – kurdami savo analogų neturinčią techniką, Vakarų technologijomis rusai naudojosi be jokių skrupulų.
    Kaip ir visas programas, T-50 lydi eilė neskelbiamų įvykių ir incidentų – tačiau visa tai neišvengiama, o koks galutinis rezultatas – bus matyti...

    Pateikiant savo vertinimą – norint neatsilikti technologijų srityje, tobulinti kovinę aviaciją būtina nenutrūkstamai. Po antro pasaulinio karo buvusios pirmaujančios valstybės – Vokietija ir Japonija dėl priverstinės pertraukos tik neseniai išėjo į aukščiausią lygį, nepaisant aukšto bendro technologinio išsivystymo. Šia prasme, T-50 reikalingas ir svarbus projektas, leisiantis Rusijai išlaikyti, o gal ir pagerinti pozicijas. Kita vertus, pirminis projektas realizuotas nebuvo – T-50 nesigavo ''vidutinis'' universalus naikintuvas – tai brangi ir didelė mašina, dydžiu ir svoriu prilygstanti F-22, ilgainiui gal ir viršys. Pagrindinė paskirtis – viršenybės ore užtikrinimas, kokios gausis Indijos dvivietės versijos galimybės – bus matyti. Naikintuvas stels charakteristikomis F-22 niekada neprilygs, tačiau manevrinėmis charakteristikomis turėtų viršyti. Siekdami įveikti amerikiečius, rusai vysto radioelektroninės kovos priemones. Taktikos prasmė – nors amerikiečių jie negalės pirmi aptikti, radioelektroninių trukdžių pagalba siekiama padaryti taip, kad iš didelio nuotolio jie negalėtų į rusus pataikyti, todėl mašinos susidurtų artimame mūšyje, kur manevringesnis rusų naikintuvas nugalėtų. Bet tokioje šviesoje dingsta pati T-50 prasmė – esami Su-35 gali pasirodyti iš esmės ne blogiau. Bet didžiulės pinigų sumos jau išlestos, o Su-27 modernizavimo resursas irgi ne begalinis, todėl T-50 projektas – galbūt analogiškai F-22 sumažinta serija – ilgainiui bus įgyvendintas.
    Last edited by ulfberht; 3 November 2016, 13:38.

    Komentuoti


    • #3
      Ginklų naikintuvui nusimato daug ir naujų, bet bandymai kol kas atlikti tik su patranka.

      Komentuoti


      • #4
        Rusai praneša, kad lapkričio 11-ą sėkmingai įvyko pirmas T-50 skirto ''antro etapo'' perspektyvaus turboreaktyvinio variklio ''Izdelije 30'' stendinio demonstratoriaus bandomasis įjungimas.
        Skelbiama, kad naujas variklis savo charakteristikomis turėtų lenkti dabar naudojamą iki 20 proc., o kompresoriaus detalių skaičius sumažintas dvigubai. Pirmas T-50 skrydis su naujuoju varikliu planuojamas 2017 m. pabaigoje - 2018 m. pradžioje.
        За последние сутки в России выявлено 89 174 новых случая коронавируса в 85 регионах. Количе


        Bus matyti, nes dar visai neseniai skelbta, kad naujo variklio bandymai truks bent iki 2020 metų.
        Šiuo metu T-50 naudojamas variklis АЛ-41Ф1, kuris yra naikintuve Su-35 naudojamo variklio АЛ-41Ф1С modifikacija.


        Last edited by ulfberht; 7 December 2016, 13:34.

        Komentuoti


        • #5
          Первые опубликованные фотографии Т-50-8











          http://bmpd.livejournal.com/2330194.html






          Komentuoti


          • ulfberht
            ulfberht pakomentavo
            Tvarkyti komentarus
            Atkreipkit dėmesį į kilių viršų, pačius galiukus. Priešpaskutinėj fotografijoj ir trečioj nuo viršaus ypač į akis krenta.

          • Eimantas
            Eimantas pakomentavo
            Tvarkyti komentarus
            Atkreipėm, plačiau galima?

        • #6
          Originally posted by Eimantas
          Atkreipėm, plačiau galima?
          Bijau, šįkart negalėsiu padėti – mano šnipai iš gamyklos Komsomolske-prie-Amūro dar negrįžo. Jau pradėjau jaudintis – kad tik nebūtų kas atsitikę :D
          Apskritai, T-50 kiliai technologiškai pažangūs. Skirtingai nuo tradicinės komponuotės, kur horizontalaus valdymo plokštumos vaidmenį atlieka kiliuose sumontuoti krypties vairai, T-50 sumontuoti vientisi pasisukantys 25 laipsnių kampu pakreipti kiliai, kurie patys atlieka kryties vairų vaidmenį. Tokie kiliai atlieka savo pirminę funkciją – palaiko naikintuvo kurso stabilumą, tačiau juos sukant jie veikia kaip krypties vairai, keičiantys naikintuvo pokrypį. Naikintuvui energingai manevruojant, planerį veikia didelės perkrovos, todėl tokie vientisi kiliai ir jų valdymo mechanizmai turi pasižymėti sustiprinta konstrukcija. Atkreipkit dėmesį į milžinišką nevaldomą F-22 kilį. Bet kuriuo atveju, iki šiol vientiso pasukamo kilio koncepcija serijiniame naikintuve realizuota dar nebuvo. Galimas daiktas, amerikiečiai jos nė nebandys realizuoti – didelė tikimybė, kad ateinančios kartos amerikiečių naikintuvas iš viso neturės kilio, nes jis labai komplikuoja stels charakteristikų įgyvendinimą. Betgi grįžtant prie T-50.
          Nors pagrindinę jų kilių dalį sudaro metalinė konstrukcija, viršuje matomos trys atskiros su pagrindine konstrukcija sujungtos dalys, pagamintos iš radio bangoms pralaidžių kompozitinių medžiagų, greičiausiai sustiprintų anglies pluoštu. Čia jas galite atskirti pagal šviesiai geltoną spalvą.

          (foto sąžiningai pavogiau iš paralajaus, nes čia neturiu padidinto vaizdo.)
          Iš tokių medžiagų pagaminti kilių galiukai yra ir dabartiniuose naikintuvuose, jie turi prasmę ir pagal tai galima bandyti spėti, kas galėtų būti sumontuota T-50. Galinėje kilio dalyje matyti trys išsikišimai, tas, kur storesnis – navigacinė lemputė ir žemiau dar dvi antenos, matyt, apšvitinimo radijo bangomis perspėjimo įrangos antena ir savas-svetimas atpažinimo įrangos antenos. Viršuje matomos skylutės galėtų būti įpresuota decimetrinės radijo stoties antena, bet jos taip išdėstytos, kad ten, panašu, yra dar kažkokia elektroninė įranga. Kažkas naujo. Galbūt radioelektroninės kovos ar galinio radiolokatoriaus įrangos dalis. Kai uždažys, jos taps nebematomos. Ir dar atskirai matosi iš tų pačių kompozitinių medžiagų pagaminta (ar bent jau ta pačia spalva nudažyta ) priekinės kilio briaunos dalis. Atitinkamai, tai irgi gali būti kažkokios įrangos radioskaidrus gaubtas. T-50, skirtingai nuo senesnių rusų naikintuvų, turėtų turėti galingą elektroniką, bet ji akivaizdžiai dar nebaigta kurti ir komponuoti. Viršuje atvaizduotas ankstyvesnio modelio prototipo ''dėmių'' išdėstymas nuo 8 modelio kiek skiriasi.
          Last edited by ulfberht; 20 December 2016, 12:58.

          Komentuoti


          • #7
            В 2017 году российские Воздушно-космические силы получат первые пять истребителей Т-50, всего в ВКС будет поставлено более 100 боевых машин, сообщает Интерфакс со ссылкой на источник в оборонно-промышленном комплексе.
            В 2017 году российские Воздушно-космические силы получат первые пять истребителей Т-50, всего в ВКС будет поставлено более 100 боевых машин, сообщает Интерфакс со ссылкой на источник в оборонно-промышленном комплексе.

            Komentuoti


            • #8
              Vėjai kažkokie.
              Serijinės gamybos niekas nepradės kol nebaigtas visas bandymų ciklas.
              Kalba gali eiti apie 4 esamas 2 etapo bandomąsias mašinas (6-9?) bei dar vieną naikintuvą, kurį pagamins šiais metais. Tokiu būdu, iš viso susidarytų 5 naikintuvų bandomoji partija, kurią, matyt, perduos kariuomenei tolimesniems bandymams. O jau pranešė taip, lyg serijinę gamybą pradėtų. Netikiu.

              Komentuoti


              • #9
                Lyg pirmas kartas su tokiais pranešimais. Tai liečia ir kitus projektus.

                Komentuoti


                • #10
                  Atitinkami ir ''serijiniai" radarai su aktyviu elektroniniu skenavimu. Bandymų terminai neapibrėžti...
                  Гендиректор НИИП им. Тихомирова Юрий Белый в интервью ТАСС сообщил, что летные испытания нового радара "идут без особых замечаний"

                  Komentuoti


                  • #11
                    Kuro papildymo ore kadrai

                    Komentuoti


                    • #12
                      Naujo T-50 skirto antro etapo variklio ''Izdelije 30'' bandymų pradžia nukelta į 2018 metus.

                      Komentuoti


                      • #13
                        Amžinas T-50 kūrimas, amžina Kerčės tilto statyba...tai kai kam turbūt geriau nei naftos gręžiniai ar deimantų kasykla.

                        Komentuoti


                        • #14
                          Gegužės 10-12 d. nufotografuotas aštuntasis T-50 (Nr. 509) egzempliorius, atskridęs iš Komsomolsko-prie-Amūro į Žukovskio aerodromą.



                          Varikliai - tie patys, išorėje - nieko naujo, matyt, papildyta avionika.
                          Last edited by ulfberht; 14 May 2017, 12:18.

                          Komentuoti


                          • #15
                            Artėja MAKS -as reikia ruožtis iš anksto

                            Komentuoti

                            Vykdoma...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎